9

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج از اجرای بهسازی لوله‌گذاری خیابان نهم غربی قلم به منظورهدایت آب‌های سطحی خبر داد.

محمدرضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ از اتمام بهسازی لوله‌گذاری خیابان نهم غربی قلم خبر داد و گفت: این نهر با قنات هم مسیر بوده به علت ورود زباله و نخاله به داخل لوله دچار گرفتگی شده بود که مواقع بارش نزولات آسمانی دچار پس زدگی فاضلاب و آسیب به جداول و آسفالت این معبر می‌شد.

آژیر خاطر نشان کرد: عملیات اصلاح لوله‌گذاری به منظور مطالبه‌گری شهروندان گرامی در بازدیدهای میدانی و مطالب منتشر شده در فضای مجازی اجرا شد و پس از اتمام لوله‌گذاری ترمیم آسفالت معبر نیز انجام شد.

وی اضافه کرد: گرفتگی این لوله هدایت آب سطحی در سال‌های گذشته علی رغم تلاش نیروهای عملیاتی منطقه برطرف نشده بود و بعضی مواقع با مشکل مواجه بود که هم اکنون این مسأله رفع شده است.

این مسئول بیان کرد: کارواشی در این محدوده فعالیت دارد که علاوه بر دفع غیر اصولی پسآب به نهر این معبر مشکلات زیست محیطی و مزاحمت‌های شغلی برای شهروندان ایجاد نموده است که مقرر گردید با اخذ حکم قضایی نسبت پلمب این کارواش اقدام شود.

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج با بیان این مطلب که ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی ومحیط زیست را جرم می‌داند، اضافه کرد: پساب کارواش‌ها دارای آلودگی‌هایی مانند چربی، روغن، فلزات سنگین، مواد شوینده و ذرات معلق جامد است که بر کیفیت آب وخاک و محیط زیست تأثیر نامطلوبی دارند از این رو کارواش‌ها موظف هستند پس از استاندارد کردن فاضلاب نسبت به هدایت آن به آب‌های زیرزمینی اقدام کنند.

منتشر شده در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =