• ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر: 85730
فرودگاه پیام

پاسخ این سوال مثبت است. فرودگاه پیام کرج یکی از مشهورترین فرودگاه های بین المللی است که در شهر کرج واقع شده. این فرودگاه بیشتر در حوزه تجارت و حمل و نقل کالا فعالیت دارد.

فرودگاه بین المللی کرج، یکی از فرودگاه های فعال و بزرگ ایران است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند. این فرودگاه در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی در استان البرز و شهر کرج واقع شده است. کرج در ۳۵ کیلومتری استان تهران قرار گرفته است. در نتیجه این فرودگاه نیز تا استان تهران مسافت کمی داشته و دسترسی آسانی دارد.

در اطراف این فرودگاه هیچگونه مانع طبیعی و مصنوعی دست سازی وجود ندارد به همین دلیل یکی از امن ترین فرودگاه های ایران به شمار می رود.

فرودگاه پیام در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد اما فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد.  فرودگاه کرج توسط شرکت خدمات بین المللی پیام، مدیریت می شود و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد. کد یاتا این فرودگاه PYK و کد ایکائو آن OIIP است. این منطقه در ارتفاع ۴۱۷۰ فوت از سطح دریا قرار گرفته است.

آیا کرج فرودگاه دارد؟

پروازهای مسافری فرودگاه پیام

فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام، در ابتدا با هدف حمل و نقل بار به صورت هوایی، پست هوایی، خدمات سرد خانه ای، انبار داری، صادرات، صنایع ارتباطات و ... تاسیس شد.

از شهریور سال ۱۳۹۷، فرودگاه پیام و همچنین منطقه ویژه اقتصادی، در راستای تحقق اهدافی همچون انتقال راحت مسافران به نقاط مختلف تلاش می کند. این فرودگاه یک ترمینال شش هزار متری جهت پذیرایی مسافران دارد که می تواند آماده خدمت رسانی به مسافران پروازهای داخلی و خارجی باشد.

مقصدهای فرودگاه کرج

فرودگاه پیام در دسته فرودگاه‌های مرز هوایی و بین الملل قرار می‌گیرد.

پروازهای مسافربری فرودگاه کرج در حال حاضر به مقصد شهرهای کیش، اهواز، مشهد مقدس و یزد صورت می گیرد. در برنامه و اهداف بلند مدت این فرودگاه، برنامه پرواز به مقصدهای شیراز، تبریز، نجف، ایلام و... نیز ذکر شده است.

پروازهای باربری این فرودگاه نیز به نقاط مختلفی مانند روسیه، امارات (دوبی) و ... صورت می گیرد. در برنامه های این فرودگاه پرواز فرودگاه پیام کرج – چین نیز ذکر شده است.

آیا کرج فرودگاه دارد؟

۱. فرودگاه پیام وسعتی به اندازه ۱۰ هزار هکتار دارد و منطقه ویژه اقتصادی نیز ۳۶۰۰ هکتار از این اراضی را به خود اختصاص داده است. یکی از بخش های مهم فرودگاه بین المللی کرج، منطقه ویژه اقتصادی است که در سال ۱۳۸۲ داخل فرودگاه تاسیس شد و همانند یک شهرک صنعتی از نوع ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این منطقه، آماده جذب انواع سرمایه گذار داخلی، خارجی و دانش بنیان های سراسر کشور است.

۲. از دیگر بخش های این فرودگاه می توان به باند پروازی آسفالته آن اشاره کرد. این باند طولی معادل ۴ کیلومتر و ۱۵۰ متر دارد. این باند دارای سیستم روشنایی بسیار مناسبی است.

۳. برج مراقبت پرواز فرودگاه پیام، یکی از پر ترافیک ترین برج‌های مراقبت در بین فرودگاه‌های ایران است. این برج علاوه بر پوشش دادن پروازهای هواپیمایی، پروازهای هلی کوپتری کردان و فرودگاه نیرو انتظامی را نیز پوشش می‌دهد.

۴. یک پارکینگ روباز و یک پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت معمول برای مسافران وجود دارد. افرادی که با خودروی شخصی به این فرودگاه می‌آیند می‌توانند از پارکینگ‌های فرودگاه پیام استفاده کنند.

۵. شعبه بانک ملی از دیگر بخش‌های این فرودگاه است که به ترمینال مسافربری در این فرودگاه بسیار نزدیک است و یک مزیت بزرگ برای فرودگاه پیام محسوب می‌شود.

۶. هتل رستوران مخصوص فرودگاه، در فاصله ۱ کیلومتری از ترمینال مسافربری پیام قرار گرفته است و آماده خدمت رسانی به مسافران است.

آیا کرج فرودگاه دارد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =