نوآوری

کارخانه نوآوری کرج محلی برای متولد شدن ایده‌ها، رشد و به بار نشستن خلاقیت نیروهای متخصص است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، کرج برای تبدیل شدن به شهری هوشمند نیازمند ساختاری جدید دارد تا توانایی هماهنگ شدن با سرعت تغییرات فناوری را داشته باشد. یکی از این زیرساخت‌های موردنیاز کارخانه نوآوری است که به همت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرج راه‌اندازی شده است.

این روزها نام کارخانه‌های نوآوری کرج را زیاد شنیده‌اید. حال این سوال مطرح می‌شود این کارخانه چه مدل کارخانه‌ای است؟ حتما اسم استارت آپ‌ها را هم شنیده‌اید. استارت آپ‌ها به‌عنوان یکی از عناصر مهم زیست بوم نوآوریی و کارآفرینی همواره به دنبال محیطی پویا، خلاق و یکپارچه هستند. کارخانه نوآوری این محیط را برای آنان فراهم می‌کند.

در سال‌های اخیر بعد از اینکه مفهوم استارتاپ‌ها و فعالیت اکوسیستم استارتاپی گسترش یافت تعداد شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز روز به روز بیشتر شد و مراکز شکل‌گیری پا به منصه ظهور گذاشتند. هدف از ایجاد مراکز شکل‌گیری در شهرهای مختلف ایران ایجاد فضایی یکپارچه برای فعالیت‌های مختلف موردنیاز در مسیر کارآفرینان استارتاپی بود. یکی از این شهرها کرج بود و ایده تاسیس کارخانه نوآوری از اینجا شروع شد.

کارخانه نوآوری محلی برای متولد شدن ایده‌ها، رشد و به بار نشستن خلاقیت نیروهای متخصص است. در این بستر، تمامی ابزارها و منابعی که برای کارآفرینی و رشد یک ایده نیاز است از جمله زیرساخت‌ها، مربی و مشاوران خبره، سرمایه‌گذاران ریسک پذیر، خدمات دهندگان به استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها وجود دارند. در واقع در این گونه کانون‌ها هر چیزی که لازم است تا یک ایده را تبدیل به یک کسب و کار کند، وجود دارد و مشاوران و مربیان از ایده تا اجرا در کنار شما خواهند بود.

پیشرفت سریع فناوری و تکنولوژی در دنیای امروز به دلیل نیازهای جامعه ایجاب می‌کند تا مرکزی برای رشد ایده‌های امروزی پدید آید تا با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و با به کارگیری خلاقیت متخصصان در زمینه‌های مختلف به رفع مشکل و نیازهای جامعه بپردازد. کارخانه نوآوری این فرصت را فراهم می کند. خصوصا در شهری مثل کرج که جوانان با انگیزه بی‌شماری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =