رفعت هاشم پور

پیکر رفعت هاشم پور یکی از بهترین دوبلورهای ایران و همسر جلال مقامی در قطعه هنرمندان بهشت سکینه(س) کرج به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رفعت هاشم پور دوبلور متولد ۷ آبان ۱۳۱۰ در اردبیل، دارای تحصیلات هنرستان هنرپیشگی و مدرک لیسانس رشته بازیگری تئاتر بود که در ۶ اسفند ۱۴۰۰ در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

وی همسر جلال مقامی دوبلور و گوینده صدا و سیمای ایران است و از ۱۳۳۷ وارد عرصه دوبله و گویندگی شد و تا اواسط دهه ۸۰ مشغول به کار بود که به دلیل دوبله های خوب و با احساس به او لقب بانوی احساس در دوبله را داده بودند.

این مرحومه به جای اکرم محمدی در سریال «پدرسالار»، هتی کینگ در «قصه های جزیره»، به جای فخری خوروش در سریال «امام علی (ع)» و فریده سپاه منصور در «معصومیت از دست رفته» صداپیشگی کرده است.

ویژگی خاص صدای پر احساس، مصمم، دلنشین و حماسی او در کنار استعداد ذاتی وی در هنر گویندگی باعث شد تا خیلی زود به یک دوبلور و گوینده مطرح تبدیل شود که هنوز جایگزینی برای صدایش پیدا نشده است.

پیکر مرحومه رفعت هاشم پور، دیروز (هشتم اسفند) با حضور خانواده، هنرمندان و دوستدارانش در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت سکینه(س) به خاک سپرده شد.

سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری ایران به خصوص خانواده، همسر، فرزند و دوستدارانش تسلیت عرض می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =