محسن برجی

رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج گفت: انتظار می‌رود بخشی از فعالیت کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز به فعالیت فرهنگی اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محسن برجی در بازدید کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز افزود: این کارخانه با استقرار تیم‌های نوآور و خلاق، باید نقش یک توسعه دهنده فرهنگی برای گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی را در شهر کرج بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: شهر و زندگی شهری، همیشه و در همه حال در حال تغییرات است و این تحولات شامل تغییرات در فرهنگ نیز می شود، با ورود هر  محصول تکنولوژی برای توسعه شهری، تغییرات فرهنگی متعلق به آن نیز به وجود می آید و باید با مطالعه دقیق، این تغییرات فرهنگی، ارزیابی شده و تاثیرات مثبت یا منفی آن بررسی شود.

وی با اشاره به ویژگی های خلاقیت و نوآوری افزود: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق نیز، باید در حوزه نوآوری و آینده پژوهی در تغییرات فرهنگ شهری، تحولاتی که در انتظار وقوع آن هستیم، پیش بینی کرده و میزان تغییرات مثبت یا منفی آن را در فرهنگ عمومی ارزیابی کند.

برجی گفت: ایجاد کارخانه های نوآوری در استانهای مختلف از جمله استان البرز، تاثیرات توسعه ای در پی دارد که با آینده پژوهی و بررسی های هدفمند علمی، می توان جنبه های مثبت این تغییرات در فرهنگ را افزایش داد و به کاهش تاثیرات آن کمک کرد.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی در کارخانه نوآوری البرز گفت: حضور افراد خلاق و نوآور، در این مجموعه می‌تواند عاملی برای شتابدهی و توسعه دهنده فرهنگی برای گسترش فرهنگ  ایرانی اسلامی در شهرکرج و استان البرز باشد که این موضوع می تواند تاثیر فراوانی در توسعه فرهنگی شهر داشته باشد.

رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با اشاره به نقش کارخانه نوآوری در ایجاد اشتغال  گفت: این مجموعه با ایجاد ضریب فوق العاده در فعالیت‌ها، می‌تواند تاثیراتی در حد وزارتخانه یا یک سازمان ملی در ایجاد اشتغال در منطقه داشته باشد.

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز توسط شهرداری کرج و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حدود یک سال پیش برای گسترش کسب و کارهای نوین راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =