بافت فرسوده

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج گفت: لایحه آیین نامه جامع تشویقی نوسازی و بهسازی و بازآفرینی در بافت‌های فرسوده تهیه و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر کرج ارسال شد.

علیرضا عاقلی در گفت‌وگو با کرج امروز اظهار کرد: این اقدام مطابق تاکید مکرر استاندار و اعضای شورای شهر کرج و مصوبات اولین جلسه قرارگاه نهضت ملی مسکن، با هدف تشویق شهروندان در امر نوسازی، تامین سرانه خدماتی مرتبط با شهرداری کرج، بازگشایی معابر، تجمیع املاک خرد، اخذ سند در بافت‌های فرسوده و همچنین برون رفت از معضلات موجود در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد صورت گرفته است.

وی افزود: در تهیه این لایحه، دفاتر خدمات توسعه و بهسازی محلات طی یک سال گذشته از طریق احصاء نیازها و واکاوی مشکلات و نیازمندی‌های ساکنین بافت های‌فرسوده و سازندگان، هم فکری با تصمیم سازان و بهره مندی از ظرفیت های علمی اساتید دانشگاه، ضمن بررسی سایر کلان‌شهرها، مشارکت تمامی گروه‌های مختلف را جلب کرده است.

این مسئول اضافه کرد: امید است با تصویب این لایحه توسط شورای اسلامی شهر کرج و اعمال تخفیف تا سقف صد در صد عوارض صدور پروانه و سایر بسته‌های تشویقی در بافت‌های فرسوده، گامی مهم و موثر در نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر کرج برداشته شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =