بارندگی منطقه 4

سرپرست منطقه چهار شهرداری کرج گفت: در پی هشدار هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف و کاهش دمای هوا، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی پیش بینی شده است.

سعید صفری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اعلام این خبر گفت: از روز گذشته در پی هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع بارش رحمت الهی و کاهش شدید دما، تمام نیروهای خدمات شهری در حالت آماده‌باش به سر می‌برند تا در صورت بروز مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: برای مقابله با آب‌گرفتگی در سطح منطقه بیش از ۲۰ نفر از نیروهای خدمات شهری در حالت آماده‌باش هستند و تجهیزاتی همچون ماشین‌آلات مکانیزه سبک و سنگین، نمک‌پاش، پمپ‌های خودمکش در نقاط مختلف منطقه برای مواقع موردنیاز استقرار دارند.

صفری خاطرنشان کرد: با توجه به لغزندگی معابر و به‌ویژه سطوح شیب‌دار مثل پل‌های شهری در مواقع بارش برف، کیسه‌های شن نیز در نقاط مختلف منطقه تعبیه‌شده است.

این مسئول همچنین از جمع‌آوری برگ‌های پاییزی به‌صورت روزانه در معابر آبگیر برای جلوگیری از آب‌گرفتگی کانال‌ها و جوی‌ها خبر داد و گفت: محله‌هایی که در سال‌های گذشته به‌واسطه بارش باران دچار آب‌گرفتگی شده‌اند موردبررسی قرار گرفتند تا اگر بارندگی شدیدی صورت گرفت منطقه دچار مشکل نشود.

این مسئول بیان داشت: شهروندان می‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر، جوی‌ها و کانال‌های سطح منطقه، مانع از انباشت و انسداد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند، چراکه این موضوع نه‌تنها زحمت نیروهای خدماتی شهرداری را چندین برابر می‌کند، بلکه مشکلات بسیاری را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند که آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =