علی قاسمی پور

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بابیان اینکه فضای سبز نیاز شهر در مسیر توسعه است، گفت: بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری با کارکردهای مختلف هم چون ریه‌های تنفسی شهر و فرصت اوقات فراغت و ایجاد نشاط روحی و روانی می‌توانند نقش مؤثری را در ارتقای زندگی شهروندان ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، علی قاسم پور در حاشیه مراسم روز درختکاری که در محل دهکده تفریحی‌ورزشی باغستان کرج برگزار شد، اظهار داشت: از یک نگاه، بوستان‌های شهری را می‌توان زمینه‌ساز نشست‌های مشترک، اجتماع‌های کوچک و بزرگ و برقراری روابط اجتماعی میان شهروندان معرفی کرد.  

رئیس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: بر این اساس یکی از کارکردهای مهم بوستان‌های شهری، ایجاد زمینه مناسب برای وقوع کنش‌های متقابل اجتماعی بین شهروندان است به‌گونه‌ای که بر اساس این دیدگاه و کارکرد با افزایش استفاده از یک بوستان شهری، بهره‌وری آن بوستان بالاتر می‌رود و آن را به تحقق هدف اجتماعی خود نزدیک‌تر می‌کند.  

قاسم پور یادآور شد: از طرف دیگر وجود بوستان‌های شهری به‌عنوان فضاهایی برای گذران اوقات فراغت در فواصل مناسب نسبت به بخش‌های مسکونی می‌تواند در علاقه‌مندی مردم به محیط زندگی‌شان تأثیرگذار باشد.  

وی ایجاد و گسترش بوستان‌های محلی را ضروری خواند و بیان کرد: ضرورت توجه به فضای سبز شهری در طرح‌های توسعه شهری در سال‌های اخیر بیش از هر چیز در بخش مدیریت فضای سبز شهرداری مطرح بوده و تفکر حاکم در این زمینه بیشتر در راستای ایجاد فضاهای سبز جدید و توسعه فضاهای موجود بوده است.  

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر کرج؛ گسترش و حفظ فضاهای سبز شهری بافرهنگ سازی و مشارکت مردم و نهادهای مردمی بسیار مهم است.

منتشر شده درتاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =