تفکیک زباله

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از سطح بندی ادارات و سازمان‌ها جهت صدور گواهی نامه مدیریت پسماند در سه سطح خبر داد.

محمد رضا خسروی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: مدیریت سبز، بکارگیری مؤثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی برای هدایت و کنترل سازمان و دستیابی به اهداف زیست محیطی با سازماندهی و برنامه‌ریزی است.


وی افزود: مدیریت سبز باید در تمامی زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظایر آن حضور داشته باشد و سازمان‌ها با بهره‌مندی از مفاهیم و شاخص‌های مدیریت سبز برای ارتقا به وضعیت سبز که یکی از مصادیق آن مصرف بهینه و تفکیک از مبداء می‌باشد اهتمام ورزند.


خسروی در ادامه گفت: مدیریت سبز یک مفهوم علمی می‌باشد و در همین راستا کارهای پژوهشی برای تبیین این مفهوم تازه مدیریتی انجام شده و دستاوردهای خوبی حاصل گردیده است.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، مدیریت سبز را در سه بخش ساختمان سبز، انرژی سبز و پسماند سبز قابل تعریف عنوان کرد و بیان داشت: مدیریت سبز نوعی بازنگری فکری در کار نهادها و سازمان‌ها با احترام به محیط زیست می‌باشد لذا در این راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تدوین شیوه‌نامه و ابلاغ آن به واحدهای بهداشت محیط ادارات با پیگیری و بازدیدهای مکرر کارشناسان این سازمان و تحویل سطل‌های تفکیکی براساس نیاز ادارات، تلاش کرده با نصب اپلیکیشن بهروب به جمع‌آوری پسماند خشک و کمک به محیط زیست اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.


خسروی گفت: متأسفانه بعضی از ادارات در این راستا همکاری مناسبی نداشته‌اند و همین امر باعث شد تا سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با رده‌بندی سطوح گواهی نامه‌ها به نسبت امتیاز همکاری ادارات، بتواند آن‌ها را به عملیاتی کردن هرچه بیشتر این طرح ترغیب نماید و در آینده نزدیک میزان همکاری ارگان‌ها و ادارات به حضور مردم شریف کرج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیریت سبز با سطح‌بندی ادارات کرج محقق می‌شود

مدیریت سبز با سطح‌بندی ادارات کرج محقق می‌شود


منتشر شده در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =