جلسه شورا معاونین 4 دی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج گفت: تحقق بودجه مصوب افتخار اصلی مجموعه مدیریت شهری است. در این راه همکاری تنگاتنگ بین شورای اسلامی شهر کرج و مجموعه مناطق و سازمان های شهرداری کرج لازم است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز جواد چپردار عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان این مطلب گفت: تحقق  بودجه مصوب با اهتمام مدیران مناطق و سازمان های شهرداری انجام گرفته است که جا دارد از آنان تشکر کنم. حتی برخی از مناطق از مبالغی که تعریف شده بود، کسب درآمد بیشتری داشته اند که این امر برای شهر مثبت است.

وی افزود: با فراز و نشیب هایی که وجود دارد امروز در مدیریت شهری در حوزه های مختلف پروژه های خوبی شروع شده است که با همکاری و همدلی امید می رود در عمر باقی مانده از شورای اسلامی دوره ششم این پروژه ها به سرانجام برسند و یادگاری برای شهر به ارمغان بیاورد.

عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: نیاز است کارها و اقداماتی که در مدیریت شهری صورت می گیرد به درستی در افکار عمومی شهروندان منعکس شود تا مردم شهر کرج دریابند که چه اقداماتی در شهر صورت گرفته است. انشاالله در نهایت حاصل تمام این خدمات رضایتمندی مردم باشد.

چپردار افزود: در مورد موضوع سد معابر و ساخت و ساز غیر مجاز در شورای اسلامی شهر بحث و بررسی لازم صورت گرفته که ضروری است برای حل این موضوعات اقداماتی صورت بگیرد. برخی پیشنهاد تاسیس شرکت جدید با نیروی انسانی جدید برای برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز و سد معابر می دهند که با توجه به حجم بالای نیروی انسانی موجود در شهرداری این امر نمی تواند محقق شود.

وی ادامه داد : در نهایت تمایل ما این است که شرکت هایی که مرتبط با نیروی انتظامی هستند این امر را به دست بگیرند؛ در برخی از کلانشهرها این تجربه صورت گرفته که موفق بوده. در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز مسئولیت سنگینی روی دوش همکاران شهرداری کرج است. از این رو لازم است نیروی انسانی بیشتری به مرکز کنترل و نظارت در مناطق اضافه شود؛ همچنین ضروری است خودروهای بهتر و بیشتری هم در اختیار انان قرار گیرد.

عضو شورای شهر افزود: در ردیف های بودجه هر منطقه یک خودرو مناسب برای کنترل نظارت تهیه شود و با هماهنگی مجموعه نیروی انسانی مجموعه شهرداری از نیروهایی استفاده شود که سواد و قابلیت نظارت بهتری در این زمینه داشته باشند. با این روش می توانیم مجموعه کنترل و نظارت را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج اضافه کرد: در حوزه پسماند و تفکیک زباله هم تصمیمات خوبی گرفته شده است که این می تواند آغاز خوبی برای یک عملکرد خوب در آینده باشد.

وی با بیان اینکه باید با مافیای زباله در سطح شهر به صورت جدی تری برخورد شود، گفت: در این زمینه مکاتباتی با استانداری و فرمانداری انجام شده که نیاز است با برگزاری جلسه شورای تامین موضوع برخورد با این مافیای زباله و پسماند مورد بررسی و رسیدگی جدی قرار گیرد.  مدیریت شهری قابلیت اجرای طرح های مربوطه را دارد اما ضروری است که در بحث های امنیتی با دستگاه های مربوطه هماهنگی لازم صورت بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: در حوزه بهداشتی و محیط زیست تلاش های زیادی از سوی مدیران شهرداری انجام شده که تکمیل این اقدامات نیازمند همکاری سایر دستگاه های مربوطه است اما متاسفانه در مواردی این همکاری ها چنان که باید انجام نمی گیرد. 

چپردار تاکید کرد: تمامی دستگاه های مسئول در شهر از بهداشت و محیط زیست گرفته تا نیروی انتظامی باید در کنار شهرداری باشند و به وظایف خود عمل کنند. در این خصوص نیاز است که در جلسات مشترک با آنان این تکالیف را یادآوری کنیم و همکاری بهتری داشته باشیم تا در نهایت به جلب رضایت عمومی شهروندان بیانجامد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج در انتها تاکید کرد: اگر اعضای شورای شهر کرج تذکری به مجموعه همکاران شهرداری می دهند به دنبال حل مشکل مردم و شهر هستند باید این تذکرات مشفقانه را جدی بگیریم و در نهایت با همکاری یکدیگر مشکلات شهر را برطرف کنیم.

منتشر شده در دوشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =