فراخوان تندیس ابراهیم جوادی - کراپ‌شده

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با هدف نکوداشت و شناساندن چهره‌های ماندگار و سرمایه‌های معنوی عرصه‌های مختلف هنری، ورزشی و... در نظر است با بهره‌مندی از قابلیت‌های هنر مجسمه‌سازی، نسبت به ساخت تندیس پهلوان ابراهیم جوادی قهرمان اسبق کشتی جهان و المپیک از مفاخر ورزشی شهر کرج اقدام شود.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به فراخوان طراحی و ساخت تندیس پهلوان ابراهیم جوادی قهرمان اسبق کشتی جهان و المپیک از مفاخر ورزشی شهر کرج، اظهارکرد: از هنرمندان مجسمه‌ساز دعوت می‌شود با ارائه طرح‌های خود در تجلی بخشی از تاریخ و فرهنگ میهن اسلامی در قالب هنر مجسمه‌سازی شرکت کنند.


وی افزود: مهلت ثبت نام و ارائه آثار تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ است و هنرمندان گرامی می‌توانند طی مدت زمان مشخص شده، با ارسال فرم‌های ثبت نام به رایانامه manzar.fazayesabz@karaj.ir طرح خود را در قالب تعیین شده ارائه کنند.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: هنرمندان در ارائه طرح باید به نکاتی مانند لزوم شخصیت پردازی و انعکاس ویژگی‌های شخصی پهلوان جوادی، چهره پردازی سردیس از دوران اوج فعالیت‌های ورزشی شخصیت و یا دورانی که از منظر عموم شناخته شده‌تر باشند، توجه کنند. لذا لازم است هنرمندان مطالعات لازم را برای کسب اطلاعات بیشتر از بیوگرافی شخصیت به‌عمل آورند و تمرکز بر طراحی جزئیات ضروری فیگور، چهره و حالت شخصیت را مد نظر قرار دهند.


عاقلی گفت: به‌کارگیری شخصیت پردازی و استفاده از تکنیک و دستاوردهای مجسمه‌سازی معاصر، عدم استفاده صرف از روش سی ان سی و تراش سه بعدی و لزوم وجود ویژگی‌های تکنیکی، شخصی و حسی هنرمند، استفاده از خلاقیت و نوآوری در برخورد با موضوع از الزامات دیگر این فراخوان است.


وی اضافه کرد: آثار در قالب تندیس به اندازه یک و نیم برابر ابعاد انسانی اجرا و نصب خواهند شد و نتایج پس از زمان داوری از طریق سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اعلام خواهد شد.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اشاره کرد: طرح منتخب ممکن است مشروط به بازنگری و اصلاح موردی و بررسی ماکت و سپس تأیید نهایی باشد.


به گفته عاقلی، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به بخش فراخوان سایت سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به نشانی اینترنتی park.karaj.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۲۶۳۲۵۳۰۲۰۲ داخلی ۲۴۵ اداره هنرهای شهری تماس حاصل کنند.


شایان ذکر است تکمیل فرم ثبت نام (فرم مشخصات هنرمند و فرم مشخصات طرح) الزامی می‌باشد.


 

جهت دریافت فرم مشخصات طرح اینجا کلیک کنید


جهت دریافت فرم مشخصات هنرمند اینجا کلیک کنید

فراخوان طراحی و ساخت تندیس پهلوان ابراهیم جوادی


منتشر شده در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =