اسدیان

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: در شورای شهر به‌صورت جدی به دنبال تقویت ارتباط با بخش پژوهش هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، محمد اسدیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز اظهار کرد: نیاز است یک دفتر ارتباط با مدیریت شهری در پارک علم و فناوری برای ارتباط بیشتر با پژوهشگران تأسیس شود.

وی اضافه کرد: در دانشگاه خوارزمی نیز این دفتر با همکاری معاونت پژوهشی راه‌اندازی شده است.

عضو شورای شهر کرج بابیان اینکه حاصل پژوهش‌ها باید کاربردی باید، گفت: اگر این مهم محقق شود بسیاری از معضلات شهری در بخش‌های عمرانی، فضای سبز و غیره حل خواهد شد.

اسدیان بر ایجاد دفتر ارتباط با مدیریت شهری در پارک علم و فناوری تأکید کرد و گفت: ظرفیت استان البرز و کرج در حوزه فناوری و دانش‌بنیان بیشتر از میزان ارائه در نمایشگاه هفته پژوهش است.

وی با تأکید بر اینکه ما نیازمند دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم با رویکرد کاربردی و حل مشکلات جامعه هستیم، گفت: اساساً دانشگاه برای حل مشکلات جامعه تأسیس‌شده است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی در استان البرز، گفت: بااین‌وجود البرز از مشکلاتی چون بی‌آبی و نبود مدیریت منابع آب آسیب‌دیده بنابراین واضح است که با توجه به اکوسیستم فکر نکرده‌ایم.

اسدیان بابیان اینکه باید فضای بیشتری به فعالیت دانشگاه‌ها داده شود، افزود: ظرفیت‌هایی چون دانشگاه‌ خوارزمی در البرز قطب روانشناسی و جامعه‌شناسی هستند ولی آسیب‌های اجتماعی در البرز بالاست.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر اپلیکیشن‌هایی طراحی‌شده‌اند که با ایجاد اتاق‌های مجازی ارتباط بین نخبگان دانش و صنعت را فراهم می‌کند؛ نیاز است در شورای شهر برای استفاده بهینه از نمایشگاه‌ پژوهش استان با برقراری ارتباط با پارک علم و فناوری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل معضلات شهری در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: به‌صورت جدی به دنبال تقویت ارتباط با بخش‌های پژوهشی استان البرز چون پارک علم و  فناوری هستیم و حتی اگر برای شروع ۱۰ درصد از این ارتباط هم‌شکل بگیرد مدیریت سنتی ما دچار تحولات خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =