ایزدیار

عضو شورای شهر کرج گفت: دستگاه‌ها موظف هستند نیم تا سه درصد بودجه‌شان را به پژوهش اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، عمار ایزدیار در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز، اظهار کرد: دستگاه‌ها اگر بدانند پژوهش‌هایی که انجام می‌شود باعث رشد و تحول مجموعه‌شان می‌شود، قطعاً حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این رسالتی است که پژوهشگران بر عهده‌دارند و نیازمند این است که روزبه‌روز در این حوزه توجه بیشتری صورت بگیرد.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه فاصله دانشگاه با صنعت خیلی زیاد است، تأکید کرد: تاکنون فقط شعار ارتباط بین دانشگاه و صنعت داده‌شده است.

ایزدیار افزود: به‌عنوان یک استاد دانشگاه معتقدم محتواهای درسی دانشگاه‌ها کمتر کاربردی هستند و لازم است دانشگاه‌ها به سمت مطالب کاربردی بروند و پیش‌قدم نهضت ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه باشند.

وی نمایشگاه پژوهش و فناوری را متناسب با ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان ندانست و گفت: ما مدعی میزبانی بزرگ‌ترین مجموعه‌های پژوهشی و آموزشی کشور هستیم مراکزی مانند موسسه رازی، موسسه اصلاح نهال و بذر، پارک علم و فناوری، موسسه تحقیقات علوم دامی، پردیس کشاورزی دانشگاه تهران، پژوهشگاه مواد و انرژی و مرکز بیوتکنولوژی بخشی از مؤسسات تحقیقاتی بنام کشور هستند و این نمایشگاه در شأن جایگاه علمی و فناورانه استان البرز نیست.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و نیروی انسانی شورای شهر کرج ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده تبلیغات و برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد تا نمایشگاه با نهایت ظرفیت برگزار شود.

ایزدیار گفت: دستگاه‌ها موظف هستند نیم تا سه درصد بودجه‌شان را به پژوهش اختصاص دهند ولی تا به امروز پژوهش‌ها تبدیل به مجلدهایی شده که در کتابخانه‌های دستگاه‌ها و سازمان‌ها قرارگرفته و خاک می‌خورند و جنبه عملیاتی پیدا نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =