هوای پاک - کراپ‌شده

رئیس شورای شهر کرج از شهرداری خواست در خصوص تأمین هوای پاک و کنترل آلایندگی‌ها سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جواد چپردار از شهردار، معاونین، مدیران مناطق و روسای سازمان‌های تابعه شهرداری خواست در خصوص تأمین هوای پاک و کنترل آلایندگی‌ها سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به قانون هوای پاک مصوب ۹۶/۲۵/۴ که در آن وظایف سازمان‌ها و نهادها در این خصوص تعیین‌شده، گفت: در پنج ماده از این قانون شهرداری در معیت سایر دستگاه‌ها در موضوعات متعدد تکالیفی دارد.

رئیس شورای شهر کرج به ماده هفت این قانون اشاره کرد و گفت: در این ماده نحوه تردد وسایل نقلیه موتوری و طراحی و ساماندهی سامانه حمل‌ونقل شهری در جهت کاهش آلودگی هوا اعلام‌شده است .

چپردار همچنین به ماده ۱۰ که به تکمیل و تجهیز ناوگان عمومی درون‌شهری به میزان سالانه ۵ درصد با اولویت کلان‌شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: ماده ۲۰ قانون هوای پاک به سازمان پسماند مربوط می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ماده ۲۲ قانون هوای پاک به افزایش سرانه فضای سبز اشاره دارد، گفت: البته دو وجه در خصوص سرانه فضای سبز کرج وجود دارد؛ اولاً تقدیر از اهتمام در ارتقاء میزان بالای سرانه جاری در سال‌های اخیر و گوش زد کردن میزان دست‌درازی به باغات و منابع طبیعی که در این آمار مستتر مانده است.

رئیس شورای شهر کرج به ماده ۲۷ این قانون که به حریم سبز بزرگراه‌ها و کمربند سبز شهرها اشاره دارد، اشاره کرد و افزود: البته خبر خوش‌آیندی که به همت استاندار، شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران کل مربوطه ان شاالله مسئولیت ساماندهی ۲۲ کیلومتر از حاشیه اتوبان تهران – کرج - قزوین که سیمای شهر کرج را در طول سال‌های اخیر در منظر تردد بیش از ۱۳ استان کشوری به مخاطره و چالش انداخته به شهرداری واگذار و به نحو شایسته ساماندهی خواهد شد.

چپردار در ادامه اضافه کرد: متأسفانه در سال جاری کلان‌شهر کرج فقط دو روز هوای پاک، ۱۹۸روز هوای قابل‌قبول، ۷۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۶ روز هوای ناسالم داشته است.

وی با تأکید بر اینکه آلایندگی هوا دلایل متعددی دارد و دستگاه‌ها و نهادها هرکدام تکالیفی داشته و شاید تعدیل یا حل همه آن وجوه در عهده، توان و اختیار ما نباشد، گفت: ما موظفیم برای تأمین سلامتی مردم در ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و بهره از کمیسیون‌های تخصصی شورا، برنامه‌ای دقیق، فنی، عاجل و کارآمد برای این امر ضرور در اولین موعد به صحن شورا ارائه کنیم.

رئیس شورای شهر کرج از شهردار، معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان بار و مسافر و سازمان مدیریت پسماند خواست به وظایف و تعهدات سازمانی خود به‌خوبی عمل کرده و طرح، پاسخ و اقدام لازم در این خصوص را به‌فوریت به شورا ارائه کنند.

چپردار ضمن تشکر از استاندار در همراهی و مشایعت قابل‌تقدیر با پروژه‌های کلان مدیریت شهری، گفت: به‌عنوان رئیس شورای شهر از ایشان به‌عنوان بالاترین مقام عالی دولت مردمی در استان البرز، درخواست دستور و ساماندهی استانی در موضوعه مطروحه از بازبینی ساعات شروع به کار اداری تا تعیین محدوده‌های طرح ترافیک یا هر صلاحدید لازم را داشته و ما نیز در انجام تکالیف محوله برابر قانون و در شورای شهر و شهرداری با جدیت پای‌کار این ضرورت مهم خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =