دیدار شهردار کرج با استاندار هاوانا

طی دیدار سرپرست شهرداری کرج با فرماندار هاوانا، مراحل انعقاد تفاهم‌نامه جهت خواهرخواندگی این دو شهر مطرح و بررسی شد.

به گزارش کرج امروز، در جلسه‌ای که با حضور رینالدو گارسیا زاپاپا فرماندار هاوانا، آلبرتو گنزالس کاسالس، سفیر کوبا در ایران، غفور قاسم پور فرماندار کرج و منوچهر غفاری سرپرست شهرداری کرج برگزار شد، پیشنهاد خواهرخواندگی دو شهر کرج و هاوانا مطرح شد و این پیشنهاد مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

زیبایی فضای سبز کرج قابل توصیف نیست

فرماندار ایالت هاوانا (پایتخت کوبا) ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی ایرانیان علاقه خود به کلان‌شهر کرج را اعلام کرد و گفت: ما در هاوانا نیز پذیرای ایرانیان خواهیم بود و امیدواریم میزبان خوبی برای شما باشیم.

وی در ادامه به اهداف مشترک سیاسی ایران و کوبا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دشمن این دو کشور نیز (ایالات‌متحده امریکا) مشترک است، می‌توان با تعامل اقدامات خوبی را برای مقابله با آن صورت داد.

فرماندار ایالت هاوانا همچنین از فضای سبز کلان‌شهر کرج سخن گفت و افزود: زیبایی گل‌ها و فضای سبز این کلان‌شهر قابل توصیف نیست و من به این زیبایی علاقه‌مند شدم.

استقبال شهرداری کرج از برنامه‌های مشترک فرهنگی 

در ادامه منوچهر غفاری سرپرست شهرداری کرج ضمن عرض خوشامدگویی به حاضران، با اشاره به‌سرعت توسعه کرج، گفت: با توجه به اینکه کرج پذیرای همه اقوام ایرانی است و تقریباً نماینده تمام گویش‌ها و لهجه‌های کشور این شهر را برای زندگی انتخاب کرده اند، رهبر معظم انقلاب کرج را ایران کوچک نام‌گذاری کرده اند و در حقیقت شما به نوعی میهمان ایران کوچک هستید.

وی همچنین از باغشهر بودن کرج درگذشته یاد کرد و ضمن یادآوری جشنواره بهاره که هرسال در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه موضوع خواهرخواندگی کرج و هاوانا مطرح‌شده می‌توانیم پرورش گل و گیاه را در هاوانا داشته باشیم.

غفاری افزود: کرج همچنین از اجرای برنامه‌ها و طرح‌های متنوع  فرهنگی استقبال می‌کند و اگر پیشنهادی در این خصوص مطرح شود، اجرای آن بررسی خواهد شد.

در پایان این جلسه مقرر شد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی هاوانا و کرج از سوی فرماندار هاوانا آماده شود و پس از دعوت مدیران مجموعه مدیریت شهری کرج به کشور کوبا، این اتفاق صورت بگیرد.

 پیشنهاد خواهرخواندگی کرج و هاوانا مطرح شد

 پیشنهاد خواهرخواندگی کرج و هاوانا مطرح شد

 پیشنهاد خواهرخواندگی کرج و هاوانا مطرح شد

 پیشنهاد خواهرخواندگی کرج و هاوانا مطرح شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =