اکران

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: پویشِ «پاکبانان محرم» مشارکت شهروندی در حفظ پاکیزگی چهره شهر در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را رقم زد و نتایج قابل قبولی را به همراه داشت.

غلامرضا رضوانی الوار در گفتگو با کرج امروز اظهار داشت: در دهه نخست محرم امسال، تکایا و هیئات همکاری مناسب تری در راستای مشارکت برای جمع آوری ظروف یکبار مصرف و زباله های به جا مانده در مسیر حرکت دسته جات عزاداری داشتند و کاهش فشار کاری به پاکبانان خدوم کاملاً مشهود بود.

وی افزود: در پی اکران پویش «پاکبانان محرم»، عزاداران حسینی در خصوص رها نکردن ظروف نذری در معابر و کوچه ها احساس تعهد و مسئولیت بیشتری داشتند و مسئولان و هیئت امنای تکایا و هیئات مذهبی نیز از مشارکت نیروهای داوطلب برای پاکسازی مسیر حرکت دسته جات و نیز اطراف ایستگاه های صلواتی به خوبی بهره جستند.

به گفته این مسئول، شهروندان و عزاداران حسینی نیز امسال به نسبت سالهای قبل فرهنگِ پسندیده تری را به نمایش گذاشتند و اکثراً از رها کردن زباله در خیابانها و معابر خودداری نمودند، به نحوی که پس از اجتماع بزرگ یوم العباس یا اجتماعات مرتبط با تاسوعا و عاشورای حسینی، پاکیزگی چهره شهر همچنان پابرجا بود و پاکبانان دچار زحمت و فشار کاری مضاعف نشدند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با تاکید بر اینکه فرهنگسازی و ترویج آموزش های شهروندی یکی از بهترین گزینه ها جهت ارتقاء روش های اداره شهر، کاهش هزینه ها، تقویت مشارکت شهروندی و... است، عنوان کرد: پویش «پاکبانان محرم» یکی از مثال های خوب در این زمینه بود که تاثیر بسزایی در حفظ پاکیزگی و آراستگی چهره شهر در ایام پُرازدحام عزادارای سرور و سالار شهیدان داشت.

یادآور می شود پویش پاکبانان محرم به همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج در بستر فضای مجازی اکران شد و بازتاب های مثبتی را نیز به همراه داشته است.

پویشِ «پاکبانان محرم» مشارکت شهروندی در حفظ پاکیزگی شهر در ایام سوگواری حسینی را رقم زد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =