شهید رضا پناهی

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برنامه ریزی برای نامگذاری شریان‌های اصلی شهر به نام شهدا خبر داد.

رمضانعلی پوررستمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، از ساخت سردیس شهید نوجوان رضا پناهی خبر داد و گفت: ساخت تندیس و مجسمه شهدا و مفاخر کرج به عنوان اقدام برجسته فرهنگی باید تداوم داشته باشد و نمادها و شخصیت‌های فرهنگی این استان باید در گوشه گوشه شهر بدرخشند و یادشان زنده بماند.

پوررستمی توضیح داد: نوجوان شهید رضا پناهی متولد سال ۱۳۴۹ شهر کرج در دوازدهمین سال زندگی‌اش در سال ۶۱ با وجود سن کم، توانست خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برساند و به درجه رفیع شهادت نائل گردد.

وی تصریح کرد: طراحی و ساخت ۵۰۰ تابلو مزین به تمثال شهدا در ورودی پارک ملی ایران کوچک و نصب پنج سردیس از شهدا و مفاخر برجسته کرج شامل سردیس‌های شهید «آقا مهدی شرع پسند»، سردار شهید «حاج یدالله کلهر»، تیمسار شهید «ولی‌الله فلاحی» و سردیس چهره‌های ارزشمند البرزی استاد «جلال مقامی» و مرحوم دکتر «ابوالحسن فرهودی» ضمن ارج نهادن به مقام شهدا، فرصت مناسبی برای ارائه طرح‌های هنرمندان برجسته فراهم کرده است.

این مسئول نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت را گامی مهم در راستای اعتلای ارزش‌های انقلابی و دینی در جامعه بر شمرد و افزود: یکی از رویکردهای اصلی معاونت زیبا سازی این سازمان هویت‌بخشی به سیما و منظر شهر کرج بوده و یکی از نکاتی که در این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرد، نامگذاری شریان‌های اصلی شهر به نام شهدا است.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه معاونت زیبا سازی و اداره هنرهای شهری این سازمان طراحی وساخت آثار حجمی متفاوتی را با هدف تکریم مقام شهدا در دستور کار دارد افزود: عملیات بازسازی و نصب مجدد بیلبورد مزین به تصاویر سرداران شهید شرع پسند و کلهر در ورودی شهر پایان یافته و با اعلام نظر کمیته داوری در خصوص طرح برگزیده فراخوان ساخت تندیس شهید دکتر سید محمد بهشتی ساخت آن به زودی آغاز می شود.

گفتنی است؛ روز گذشته کارشناسان اداره هنرهای شهری سازمان سیما منظر با حضور در منزل شهید پناهی با مادر این شهید دیدار و با ورق زدن آلبوم تصاویر و مرور خاطرات یاد او را گرامی داشتند.   

سردیس شهید نوجوان رضا پناهی ساخته می‌شود

سردیس شهید نوجوان رضا پناهی ساخته می‌شود

سردیس شهید نوجوان رضا پناهی ساخته می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =