قاسمپور

رئیس شورای اسلامی شهرکرج گفت: بخش زیادی از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در نتیجه بی توجهی به کتاب و پایین بودن سرانه مطالعه است.

به گزارش  پایگاه خبری کرج امروز، علی قاسمپور با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهارداشت: درخصوص دلیل کاهش سرانه مطالعه کتاب تنها به یک دلیل خاص نمی‌توان بسنده کرد و مجموعه عوامل متعددی در طول زمان و سالیان اخیر دست به دست هم داده تا سرانه کتاب و کتابخوانی هر ساله کاهش پیدا کند و تبدیل به یک زنگ خطر شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرج به سهم شهرداری در توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره و تصریح کرد: استفاده بیش از حد از فضای مجازی، افزایش قیمت کتاب، رشد تکنولوژی و تمایل جمعی برای رسانه های بصری، عدم تبلیغات مناسب جهت کتابخوانی از دلایل اصلی کاهش سرانه مطالعه کتاب هستند.

قاسم پور بر اهتمام ویژه شهرداری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره و بیان کرد: مدیریت شهری می‌تواند با دایر کردن ایستگاه‌ کتاب و کتابخوانی در مجتمع‌های پر جمعیت مناطق مختلف شهرداری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تا شهروندان بتوانند در تمامی رده‌های سنی به مطالعه مبادرت ورزیده و شاهد گسترش فرهنگ مطالعه باشیم.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از کاهش میزان بیش از حد سرانه مطالعه توصیه می‌شود که مخاطبان استفاده از تکنولوژی را برای فضاهای مجازی و سرگرم کردن خود کنار بگذارند و یا میزان آن را کاهش دهند و یا از این تکنولوژی‌ها جهت مطالعه آنلاین کتاب استفاده کنند و یا کتاب‌های صوتی را در برنامه زمانی خود به کار بگیرند تا میزان مطالعه نیز افزایش یابد.

قاسم پور یادآور شد: با توجه به اینکه شهر کرج در چند سال گذشته با افزایش چند برابری جمعیت مواجه شده است گسترش زیرساخت های فرهنگی از جمله احداث کتابخانه در نقاط مختلف شهر جز اولویت های شهرداری قرار بگیرد تا با توجه به نیاز شهروندان و لزوم اشاعه فرهنگ کتابخوانی در بین مردم و حمایت شورای شهر و مسئولین استانی اقدامات ارزنده ای در این خصوص صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =