نشست سازمان سیما منظر و اداره کل میراث فرهنگی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از تعامل و هم افزایی با اداره کل میراث فرهنگی برای رونق گردشگری در اماکن تفریحی گردشگری کرج به خصوص مجموعه تاریخی کاخ مروارید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا عاقلی درنشست مشترک با مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار کرد: کاخ مروارید از ظرفیت بسیار بالا برای جذب گردشگر در استان البرز برخوردار است.


وی افزود: با همکاری و تعامل دو سویه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌توان گام‌های اساسی برای توسعه و شکوفایی شهر برداشت و نقش مؤثرتری در معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر ایفا نمود.


این مسئول با تأکید بر اینکه جلب رضایت شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری است، اضافه کرد: این سازمان در مسیر خدمات‌رسانی صادقانه به شهروندان گام برداشته و در این مسیر مشکلات، موانع و کاستی‌هایی وجود دارد که رفع آن‌ها از طریق تعامل دو سویه بسیار ضروری می‌باشد.


عاقلی با بیان اینکه مجموعه کاخ مروارید به عنوان یکی از آثار به جامانده تاریخی باید آن چنان که شایسته تاریخ معاصر ایران است نگهداری و معرفی شود، بیان داشت: این بنا، یکی از نمونه‌های بی‌بدیل تاریخ معماری و مهندسی مدرن ایران و واجد ارزش‌های ساختمانی و سازه‌ای متعددی است که باید به شایستگی در معرض بازدید گردشگران قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته با دستور دادستان کرج، نگهداری و ساماندهی وضعیت فضای سبز کاخ مروارید به مجموعه مدیریت شهری واگذار شده است، گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به عنوان متولی اجرای این مهم، از همان روزهای نخست واگذاری، اقدام به عملیات بهسازی، ساماندهی و احیاء فضای سبز آن کرده است.


این مسئول همچنین به اجرای عملیات رنگ‌آمیزی مبلمان، استقرار سیستم روشنایی و رفع معایب، نصب حفاظ دریاچه، عملیات باغبانی، گلکاری و احیای ۲۷ هکتار فضای سبز کاخ مروارید اشاره کرد و افزود: فضای سبز کاخ مروارید پیش از واگذاری به مدیریت شهری در معرض خشکی و نابودی مطلق قرار گرفته بود اما وضعیت فعلی آن با گذشته بسیار متفاوت بوده و فضای سبز و مبلمان و زیباسازی محوطه آن جان تازه‌ای گرفته است.


رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه مرمت بنای کاخ مروارید نیازمند اعتبار و همراهی نهادهای مرتبط دولتی و بخش خصوصی است تصریح کرد: همه تلاش مجموعه مدیریت شهری فراهم کردن شرایط مطلوب برای استفاده و بازدید شهروندان از این مجموعه تاریخی است وامیدواریم با مدیریت جدید میراث‌فرهنگی در استان البرز ظرفیت‌های طبیعی این مجموعه برای فعالیت‌های گردشگری و جشنواره‌ای زمینه شکوفایی آن بیش از پیش فراهم شود.



در ادامه این نشست رحیم خاکی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با ارزیابی مطلوب از وضعیت فعلی فضای سبز ۲۷ هکتاری این مجموعه بیان داشت: فراهم شدن بستری مساعد برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان البرز تنها در سایه همفکری و تعاملات مشترک دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد.


همچنین برای همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و در مورد نحوه همکاری‌های بیشتر و مشترک سازمان سیما، منظرو فضای سبز شهری شهرداری کرج به منظور استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای توسعه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری کرج در اماکن تفریحی، گفتگو و تبادل نظر شد.


شایان ذکر است تأکید بررعایت شئونات اخلاقی و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب اسلامی در اماکن گردشگری و برگزاری رویدادهای فرهنگی از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که هر دو نهاد بر حفظ و ارج نهادن به آن تأکید کردند.

آثار به جامانده تاریخی بستری مساعد برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری است

آثار به جامانده تاریخی بستری مساعد برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری است

آثار به جامانده تاریخی بستری مساعد برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری است



منتشر شده در تاریخ ۱۳ خردادماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =