گیاه پزشکی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در جهت حفظ هویت باغشهری، خدمات گیاه پزشکی گسترش یافته و در طرحی ویژه باغداران و مالکین عرصه‌های فضای سبز خصوصی نیز می‌توانند به صورت رایگان از خدمات گیاه پزشکی استفاده کنند.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در راستای افزایش خدمت‌رسانی به باغداران و بازگشت به هویت باغشهری شهر کرج برای اولین باراقدام به ارائه خدمات ویژه گیاه پزشکی به باغداران کرده است.


وی افزود: اهمیت زیاد گیاهان موجود در پارک‌ها و فضای سبز شهری به دلیل جذب و کاهش آلاینده‌های هوا، تعدیل شرایط جوی به ویژه دما، زیباسازی محیط، تأثیرات عاطفی و ایجاد نشاط و شادابی بر کسی پوشیده نیست.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه یکی از مهمترین موارد حفاظت از این سرمایه‌های ملی، شناسایی دقیق آفات و بیماری‌های گیاهان مناطق شهری و مبارزه اصولی با آن‌ها می‌باشد، گفت: این سازمان بررسی و پایش فضای سبز شهری، پارک‌ها و بوستان‌های شهر را در اختیار دارد و به‌صورت مستمر و روزانه منطبق با دستورالعمل‌های اجرایی و استراتژی‌های کنترل و مدیریت تلفیقی، با پایش عوامل خسارت‌زا در قالب اقداماتی از قبیل آبشویی و محلول پاشی، عملیات سمپاشی، کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز را انجام می‌دهد.


عاقلی با اشاره به اینکه تهدیدهای متعددی از قبیل آتش سوزی، حمله آفات و بیماری‌ها، تغییر کاربری، تنش‌های آبی و تأثیرات ناشی از تغییر اقلیم باغات شهر را تهدید می‌کند ادامه داد: در جهت حفظ هویت باغشهری، خدمات گیاه پزشکی این سازمان در قالب یک طرح ویژه گسترش یافته و باغداران و مالکین عرصه‌های فضای سبز خصوصی نیز می‌توانند از خدمات گیاه پزشکی استفاده کنند.


وی ارائه مشاوره و راهکار در خصوص مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌های گیاهی را خدمت جدید و ویژه تیم گیاه پزشکی سازمان معرفی کرد و افزود: تمامی باغداران بخش‌های مختلف شهر کرج اعم از کلاک، مهرشهر، جهانشهر، باغستان و دیگر مناطق شهر کرج می‌توانند با تماس شماره ۳۲۵۲۰۲۰۲ ازخدمات گیاه پزشکی این سازمان به صورت رایگان استفاده کنند.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با تأکید بر اینکه کرج در دهه‌های گذشته با باغات و زمین‌های کشاورزی پربارش شناخته و شهره بود، افزود: تمرکز این سازمان صیانت از باغات و بازگرداندن هویت باغشهری به کلانشهر کرج است.


منتشر شده در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =