تخریب مرکز غیرمجاز پسماند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح برخورد با عوامل غیر مجاز تفکیک پسماند خبر داد.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز با اعلام این خبر گفت: فعالیت مراکز تفکیک زباله و ضایعات غیر مجاز مغایر با ضوابط و قوانین بهداشتی و زیست محیطی بوده و آسیب‌های عدیده‌ای در حوزه بهداشت، سلامت و امنیت شهروندان در پی دارد.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: علی رغم اخطار و پیگیری‌های مکرر برای جلوگیری از ادامه کار و جمع‌آوری ضایعات، این مرکز اقدام به فعالیت غیراصولی تفکیک پسماند و آلوده کردن محیط زیست می‌کرد و نارضایتی شهروندان منطقه را نیز در پی داشت، با اخذ دستور از مراجع قضایی به همراه عوامل اجرایی سازمان  و با حضور عوامل نیروی انتظامی کلیه ضایعات جمع‌آوری و پاکسازی شد.

خسروی با تاکید بر اینکه این طرح در تمامی نقاط سطح شهر اجرا می شود، افزود: در این طرح انبارهای غیرمجاز و همچنین ضایعاتی‌های سطح شهر شناسایی و پلمب شده و با آنها برخورد قاطع صورت می گیرد.

این مسئول  بیان کرد: مراکز خرید و فروش ضایعات، علاوه بر تاثیر منفی بر زیبایی بصری و گردشگری شهری و ایجاد مشکلات زیست محیطی و بهداشتی برای شهروندان ساکن در آن مناطق، حضور معتادین متجاهر در اطراف آن مراکز، کاهش امنیت ساکنان را نیز به همراه دارد.

خسروی ضمن قدردانی از عوامل اجرایی (معاونت خدمات شهری منطقه ۸ شهرداری کرج، کلانتری ۱۱ رسالت)   در جهت پاکسازی و آزادسازی محل تصریح کرد: در راستای وظایف شهرداری و تحقق مطالبات شهروندان با این گونه مزاحمت‌ها که مغایر با قانون می‌باشد به شدت برخورد خواهد شد.

منتشر شده درتاریخ ۵ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =