5

سرپرست منطقه ۵ شهرداری کرج گفت: فضای سبز شهری بخشی از منظر شهری می‌باشد که علاوه بر تامین بهداشت محیط، نقش بسیار مهمی در ایجاد سلامتی شهروندان دارد.

حسین کمالی دهقان در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: باتوجه به برنامه‌های توسعه و بهسازی عرصه‌های فضای سبز این منطقه نسبت به احداث فضای سبز لچکی جدید درتقاطع خیابان شهید بهشتی به بلوار حدادی اقدام کرده که شامل خاکبرداری و نخاله کشی و تسطیح و کاشت انواع درخت و درختچه بوده است.

کمالی دهقان فضاهای سبزرا به عنوان سرمایه مهم جامعه شهری وعامل پویایی زندگی شهرنشینی یاد کرد و اظهار داشت: فضای سبز شهری بخشی از منظر شهری است که علاوه بر تامین بهداشت محیط، نقش بسیار مهمی در ایجاد سلامتی شهروندان دارد.


وی با تاکید بر رعایت معیارها و استانداردهای توسعه عرصه‌های سبز، یادآور شد: با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در گستره زندگی شهرنشینی، ایجاد فضای سبز وسیع از نیازهای ضروری شهری به شمار می‌آید که این مهم در برنامه‌ریزی‌های منطقه مورد توجه قرار گرفته که با ایجاد فضاهای سبز جدید درلچکی‌های موجود در معابرضمن پویایی شهرنشینی از منظر شهری وافزایش سرانه فضای سبز سطح منطقه نیز گام بلندی برداریم.  


این مسئول، احداث وایجاد عرصه‌های فضای سبز را در راستای نشاط هر چه بیشتر شهروندان ضروری دانست و ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی منطقه، توسعه کمی وکیفی امکانات رفاهی پارک‌ها وفضاهای سبز و سهولت در دسترسی به فضای سبز برای شهروندان، به خصوص در نقاط کم برخوردار است.


وی افزود: دراین راستا عملیات بهسازی مبلمان پارکی شامل تعویض سطل‌های زباله فرسوده تا کنون ۱۳۰ عدد نیمکت بتنی جایگزین سطل‌های فرسوده شده که در پارک‌های مردم و خرمشهر و گلزار صورت گرفته است وتاپایان سال نیز ۸۰ عدد دیگر تعویض ونصب خواهد شد.

 
لازم بذکر است بخش زیادی از لوازم پارکی فرسوده تعویض شده و بهسازی لوازم بازی کودکان و نیمکت و سطل زباله عرصه‌های فرسوده باقیمانده نیز تا پایان سال‌جاری انجام خواهد شد.

توسعه و بهسازی عرصه‌های فضای سبز منطقه ۵ کرج 

توسعه و بهسازی عرصه‌های فضای سبز منطقه ۵ کرج 

منتشر شده در تاریخ ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =