پایتخت کتاب ایران

شهردار کرج از معرفی این کلانشهر برای کاندیداتوری کسب عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۶ خبر داد.  

 مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: شهر کرج موفق شد در دو حوزه "شهر دوستدار کتاب" و "ارائه طرح ها و برنامه های مهارت محور در حوزه کتاب" مقام دوم دوره هشتم طرح پایتخت کتاب ایران را به دست آورد.  


کیانی افزود: همچنین این کلانشهر توانست از میان تمامی شهرهای شرکت کننده جزو پنج شهر برتر کشور در زمینه شهر دوستدار کتاب قرار گیرد.  


وی با بیان اینکه کرج تنها شهری بود که موفق شد با ارائه برنامه مناسب در دوره هشتم طرح پایتخت کتاب حائز امتیاز شود، اضافه کرد: این برنامه با محوریت مهارت مطالعه ارائه شد و نظرات مثبت داوران را به خود جلب کرد.  


به گفته شهردار، در پی کسب امتیازات و با انتخاب وزارت ارشاد، شهر کرج برای کاندیداتوری رقابت در انتخاب پایتخت جهانی کتاب سال ۲۰۲۶ با سایر شهرهای جهان که از سوی سازمان جهانی یونسکو انجام می گیرد، معرفی شد.  


کیانی خاطرنشان کرد: در همین راستا جلسه ای با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر  و مجری طرح (انجمن ادبی بخوان با ما) برگزار و راهکارهای موثر برای موفقیت شهر کرج در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  


شهردار کرج در پایان از همراهی و حمایت مجموعه مدیریت فرهنگی استان البرز و شهر کرج که باعث کسب این دستاورد شده تجلیل کرد و و افزود: همچنین این مجموعه آمادگی دارد از طریق همکاری با بخش های مرتبط در استان البرز مقدمات لازم برای حضور جدی تر شهر کرج در نهمین دوره پایتخت کتاب ایران درسال ۱۴۰۳ فراهم نماید.

منتشر شده در تاریخ ۸ خرداد  ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =