پردیس کشاورزی

پردیس کشاورزی و منابع طبیعی یکصد و بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ سیدحسین گلدانساز در مراسم نکوداشت یکصدوبیستمین سالگرد تاسیس این دانشکده که با حضور جمعی از اساتید برجسته و اصحاب رسانه برگزار شد، دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی را گنجینه ای ارزشمند برای استان البرز معرفی کرد.

وی گفت: ۱۲۰ سال پیش در این ایام نخستین پایگاه آموزش علوم کشاورزی در کشور به نام «مدرسه فلاحت» شکل گرفت و پایه های خوب و استواری در این مرکز گذاشته شد به طوریکه هنوز از اعتبار گذاشته شده در این مجموعه استفاده می کنیم.

این مسئول افزود: بشر از نوزادی تا بزرگسالی به غذا و محیط سالم احتیاج دارد که این نشان دهنده اهمیت کشاورزی و منابع طبیعی است.

به گفته وی؛ تغذیه و محیط زندگی در همه جوامع از اهمیت زیادی برخوردار است ولی در کشور ما آنطور که شایسته است به آن توجه نمی شود.

امنیت غذایی همپای امنیت ملی است

رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: آنطور که شایسته و نیاز است به مقوله کشاورزی و منابع طبیعی توجه نمی شود که علامت روشن آن مطلوب نبودن شرایط در این بخش ها است.

گلدانساز با بیان اینکه در یکصد و بیست سال سپری شده از عمر این دانشکاه گام های مثبت و ارزنده ای برای کشاورزی کشور برداشته شده است، افزود: اما همواره این موضوع مطرح است که این دانشگاه چه مشکلی را از کشاورزی و منابع طبیعی کشور حل کرده است؟

گفتنی است در این مراسم از تمبر و لوگوی یکصد و ییستمین سال تاسیس پردیس کشاورزی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =