زارع

دیوارهای نازیبای بتنی از نقاط مختلف سطح شهر جمع آوری و سازه های متناسب جایگزین آنها شوند، در این راستا تولیدکنندگان باید آنچه نیاز و خواست شهرداری است را برای استفاده تولید نمایند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس زارع در شانزدهمین جلسه کمیسیون هنر و ارتباطات که با موضوع «بررسی معضل دیوارهای بتنی سطح شهر» برگزار شد، اظهار داشت: معتقدم برای هر اقدامی که به هر شکلی در شهر انجام می دهیم مثل کاشت درخت، ساخت دیوار یا اجرای پروژه های شهری باید تبعات فرهنگی و آنچه در ذهن مردم تداعی می شود را بسنجیم اما این موضوع در شهرداری کرج جانیفتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: نشر حوزه فرهنگ در ابعاد مختلف کاری در حوزه شهری در اولویت مدیریت شهری بخصوص سازمان فرهنگی اجتماعی قرار بگیرد و یک پیامی به مردم القا کند که هنوز در شهرداری به آن دست نیافته ایم؛ شاید برگزاری این جلسات است که بتواند فرهنگ ذهنی را تطبیق دهد و آثار شهری از نظر بیننده و پیامد فرهنگی آن منعکس و قضاوت شود.

زارع با بیان اینکه ضابطه ها را در شهر برای مردم سختگیرانه می کنیم در حالیکه هیچ ضابطه ای بر رفتار خودمان نداریم، تاکید کرد: کارهای فرهنگی مانند گردهمایی، تئاتر و... کارهای مکمل در شهر هستند و ساخت و ساز ابنیه ها و پل ها که از نظر بصری مردم با آن مواجه می شوند اصولی باید به آنها پرداخته شود. دیوارهای بتنی که بدون در نظر گرفتن موضوع زیبایی شناسی و پیوست فرهنگی در سطح شهر انجام شده است جمع آوری شود و در پروژه های دیگر شهر استفاده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه باید برای خودمان ضابطه بنویسیم و تصویب کنیم، تصریح کرد: در بحث دیوارهای بتنی که در شهر وجود دارد و موارد دیگر آنچه تولید کنندگان محصول دارند نیاز ما نیست بلکه آنچه مورد نیاز ما است تولیدکنندگان باید بسازند. خوشبختانه برخی از این دیوارها که در سطح شهر جانمایی شدند، قابلیت جابه جایی دارند و می توان آنها را به سرعت به پروژه های جدید منتقل کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با ارائه چند پیشنهاد بیان کرد: از شهرداری کرج درخواست دارم تا نظارت بر کمیته نماهای ساختمان های عمومی شهر اجرا شود و نیز پیمانکاران بر اساس نیاز و درخواست شورای شهر و شهرداری محصول خود را تولید کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =