6

سرپرست منطقه ۶ شهردای کرج از اجرای طرح کانالیزه کردن کریدورهای عابر پیاده بلوار شهید بهشتی زیر پل عابر خیابان شهید رجائی خبر داد.

سعید صفری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: برای پیشگیری از حوادث رانندگی و تسهیل در رفت و آمد عابران، طرح کانالیزه شدن خیابان شهید بهشتی به همت حوزه عمران منطقه اجرایی شد.

صفری گفت: پیاده رو، اصلی‌ترین و رایج‌ترین مسیر حرکت عابران در تمام نقاط شهری به شمار می‌رود و کاهش یا حذف خطرات پیش روی عابران به عنوان یک موضوع اساسی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: بر این اساس با کانالیزه شدن معابر کرج افزون بر پیشگیری از تصادف خودروها و عابران از ترافیک شهری نیز کاسته می‌شود.

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج افزود: به منظور ایمنی و حفاظت از عابرین پیاده در شوارع اصلی این منطقه، محل‌هایی برای عبور عابرین مشخص و با نصب نرده ایمن‌سازی شد.

این مسئول بیان کرد: راهکارهای مؤثری برای کاهش بار ترافیکی و رفاه حال شهروندان وجود دارد که بی‌شک با مشارکت شهروندان، حاصل آن علاوه بر سهولت در تردد، پیشگیری از آلودگی هوا، عدم اتلاف وقت، انرژی و کاهش فشارهای روانی ناشی از ترافیک است.

وی گفت: طبق آئین نامه راهنمایی و رانندگی اگر عابر پیاده از سواره رو، معابر و خیابان‌ها به جز نقاط مخصوص عابر پیاده حرکت کند، متخلف شناخته می‌شود.

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج در پایان تأکید کرد: رضایت شهروندان از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که متولیان و دستگاه‌های ذیربط با موضوع ترافیک برانجام آن تأکید دارند و این مهم در سطح منطقه نیز با جدیت تمام پیگیری می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =