1

مسئول هیئت شاهزادگان ارباب کرج از پخت ۲۱ تن آش و ۲۱ هزار پرس قیمه نذری در این مجموعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ محمد محمودی نژاد با اعلام این مطلب اظهار داشت: به رسم هر ساله هیئت شاهزادگان ارباب(ع)، همزمان با فرا رسیدن میلاد پر برکت امام حسن مجتبی(ع)، طبق برنامه‌ریزی قرار است که ۲۱ تن آش صلواتی در این هیئت طبخ و توزیع شود.

وی افزود: این آیین از حدود ۱۰ سال گذشته با همراهی جمعی از عاشقان آن حضرت و خیرین در هیئت شاهزادگان ارباب کرج با طبخ ۶ تن آش نذری آغاز شد و تاکنون هر ساله ادامه داشته است.

این مسئول ادامه داد: تمام هزینه‌های پخت آش نذری از محل نذورات شهروندان، افراد خیر و نیکوکار تأمین می‌شود وامید می‌رود این حرکت به الگویی مناسب برای گرامیداشت مناسبت‌ها و رویدادهای ملی و مذهبی تبدیل شود.

محمودی نژاد یادآور شد: آش صلواتی روز پنجشنبه ۱۷ فروردین سال جاری مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۵ در میدان والفجر بلوار سرداران توزیع می‌شود.

مسئول هیئت شاهزادگان ارباب کرج در ادامه از پخت ۲۱ هزار پرس قیمه نذری خبر داد و اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن لیالی قدر و شب شهادت حضرت علی(ع)، از سوی این هیئت مقدمات پخت و توزیع ۲۱ هزار پرس قیمه نذری انجام خواهد شد.

وی افزود: در این راستا شهروندان و روزه‌داران می‌توانند روز چهارشنبه ۲۳ فروردین مصادف با ۲۱ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۵ در محل هیئت حضور یابند.

محمودی نژاد گفت: برای قیمه نذری مذکور علاوه بر روغن و ادویه مورد نیاز، یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت، ۳ تن برنج، ۸۰۰ کیلو لپه، ۲ تن پیاز، ۷۰۰ کیلوگرم رب و بیش از یک تن سیب زمینی در نظر گرفته شده است.

پخت ۲۱ تن آش و ۲۱ هزار پرس قیمه نذری در هیئت شاهزادگان ارباب کرج

پخت ۲۱ تن آش و ۲۱ هزار پرس قیمه نذری در هیئت شاهزادگان ارباب کرج

منتشر شده درتاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲






 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =