علیرضا عاقلی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اضافه شدن ۷ سردیس اساطیر شاهنامه به پارک ملی ایران کوچک خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا عاقلی امروز در آیین رونمایی از ۷ سردیس از اساطیر شاهنامه ای ایران در پارک ملی ایران کوچک که باحضوراعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد گفت: اِلمان ها و نمادهای هنری می‌ توانند نقش بسزایی در غنی ساختن زندگی شهری از طریق بیان هنری داشته باشند.

علیرضا عاقلی در توضیح جانمایی ۷ سردیس جانمایی شده در پارک ملی ایران کوچک اظهار داشت: سردیس کیکاووس و سهراب  به روایت عفت جلیل نژاد، سردیس سیاوش به روایت ندا آیتی، سردیس کیومرث به روایت آتنا اقبالی، سردیس زال و سیمرغ و رستم به روایت منصور آذری و سردیس آرش کمانگیر به روایت آرش غنچه پور امروز به مجموعه هنری ایران کوچک اضافه شدند.

وی توضیح داد: کارمدلاژ این سردیس ها در ورکشاپ هنری مجسمه سازی جشنواره لاله های ۱۴۰۲ توسط هنرمندان به مدت ده روز انجام و پس از قالب گیری آماده نصب گردید.

این مسئول ورود هنرهای تجسمی به عرصه فضاهای شهری را  یکی از مناسب ترین راه حل ها، جهت زیباسازی و ساختن فضاهایی جهت تمرکز و تعامل شهروندان در شهر دانست و افزود: غیر از اساطیر شاهنامه تاکنون  ۱۰ سردیس از مشاهیر ایران و ۳ شهید و ۲ نفر از مشاهیر کرج نیز در پارک ایران کوچک در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه تاریخ و ادبیات این کشور پر ازخاطره است و باید به یاد ما بماند که چه تاریخ کهنی داریم اضافه کرد: در نصب اِلمان های موضوعی و مرتبط هر یک از مفاخر درمیادین، بوستان ها، و چشم اندازهای شهری معرفی مفاهیم، ارزش ها و شخصیت های علمی، ملی و مذهبی نهفته است که امروزه برای تقویت فرهنگ وهویت شهری اهمیتی دوچندان یافته و ضرورت دارد.

اِلمان های شهری در ایجاد هویت بصری، هویت معنایی و مکانی نقش دارند

منتشر شده در تاریخ ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =