6

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج از جمع آوری مراکز فروش دام غیر مجاز در محدوده باغستان غربی خبر داد.

محمد رضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور بهسازی منظر شهری و جلوگیری از انتشار آلودگی‌های زیست محیطی و در راستای پیاده سازی قوانین زیست محیطی، گوسفند فروشان غیر مجاز مستقر در محدوده باغستان غربی جمع آوری شدند.


آژیر با بیان اینکه بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، عرضه دام و طیور زنده فقط در مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی امکانپذیر است؛ افزود: این مراکز اقدام به عرضه غیرمجاز دام و طیور زنده نکرده اند که متاسفانه با توجه به چندین مورد تذکر از فعالیت خود اجتناب کرده و اقدام به عرضه دام به صورت غیر بهداشتی کرده اند.


وی ادامه داد: هدف از این اقدام، عدم عرضه و ذبح غیرمجاز دام زنده در شرایط غیر بهداشتی است که علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب در سیما و منظر شهری، موجب انتقال و انتشار بیماری های واگیر خطرناک و مشترک بین انسان و دام می شود و بهداشت عمومی جامعه را به خطر می اندازد.


این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم جهت حفظ سلامت خود و خانواده، دام مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه نموده تا از سلامت دام و گوشت آن اطمینان حاصل کنند.

منتشر شده در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =