فرزین فرشاد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج از تلاش برای راه اندازی خطوط بی آرتی تا پایان سال آینده خبر داد.

فرزین فرشاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: کرج یکی از پرازدحام‌ترین شهرهای کشور است که در ۵۰ سال اخیر رشد پرسرعتی داشته و برخلاف کلان‌شهرهای دیگر به‌یک‌باره جمعیت زیادی را در خود جای داده و طبیعی است معابر این شهر کشش این بار از ازدحام خودرویی را نداشته باشد. از این‌رو مطالعه در حمل‌ونقل و ترافیک از موضوعاتی است که به جد به آن پرداخته می‌شود.

فرشاد بابیان اینکه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ساختار مناسبی به‌منظور کنترل ترافیک و بررسی موضوعات مربوط به این زمینه دارد، گفت: شهرداری برای رفع ترافیک در کرج از سال‌های گذشته تلاش خود را آغاز کرده تا بتواند آن را مدیریت کرده و تبعات منفی آن را کاهش دهد.

مهندسی ترافیک راهکار کاهش و مدیریت ترافیک‌های شهری است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج اظهار کرد: دو سیاست توسعه حمل‌ونقل عمومی و پیاده‌روی و ایجاد محدودیت‌ها و موانعی که باعث می‌شود خودروهای شخصی کمتر در معرض استفاده قرار گیرد، از اصول این سیاست است، این سیاست کلی مهندسی ترافیک است و همه جهان هم در این مسیر حرکت می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج از سال ۱۳۸۸ شروع شده و سند بالادستی تمام پروژه‌های حمل‌ونقل شهر کرج محسوب می‌شود، این در حالی است که این سند در سال ۱۳۹۴ به تصویب شوراهای هماهنگی ترافیک وزارت کشور رسیده و بر اساس افق‌های پنج‌ساله و ۱۰ ساله، در حال بازنگری آن هستیم.

جایگاه مترو و بی آرتی در مطالعات حمل‌ونقلی کرج

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در بخش حمل‌ونقل عمومی در سند مطالعاتی پیشنهاداتی وجود دارد که به خطوط حمل‌ونقل برمی‌گردد و خط مترو و بی آرتی و خطوط اتوبوسرانی  بخشی از این پروژه‌ها است.

وی در خصوص مطالعات بی آرتی خط شهید بهشتی گفت: طی سال‌های گذشته طرح مطالعاتی آن انجام‌ شده بود و امیدوارم با اقداماتصورت گرفته تا پایان سال آینده شاهد فعالیت این خط باشیم.

وی در خصوص پارک‌های حاشیه به‌عنوان راهکار دیگر در مدیریت ترافیک شهر گفت: پارک حاشیه‌ای از دیگر موضوع‌های مطالعاتی شهرداری کرج است و این امکان را فراهم می‌کند که پارک کردن خودروها کنار معابر را از طریق قیمت‌گذاری، مدیریت کنیم.

حدود ۶۰ خط اتوبوسرانی در کرج وجود دارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ خط اتوبوس‌رانی در کرج فعال است، گفت: بیش از ۱۴۰ اتوبوس در این خطوط فعالیت دارند که اغلب آنها در حد نو بوده و طی چندساله اخیر به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =