درختان چنار

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: درخت چنار تحمل گرمای بالای ۴۰ درجه را ندارد به همین دلیل با بالا رفتن دما دچار خزان زودرس می‌شود که این پدیده متأسفانه گریبانگیر درختان چنار در سایر کلانشهرها نیز شده است.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اینکه زرد شدن برگ درختان چنار سطح شهر به خصوص در جهانشهر به دلیل نقص در سیستم آبرسانی و آبیاری نیست، اظهار کرد: این پدیده به دلایل مختلف از جمله شوک و استرس حرارتی ناشی از افزایش ناگهانی دما در فصل تابستان رخ می‌دهد.


وی با بیان اینکه تمهیدات پیش‌بینی شده و اتخاذ هر گونه راهکار و سیاست‌گذاری در حوزه فضای سبز شهری حاصل تصمیم جمعی گروهی از کارشناسان با تجربه است، ادامه داد: کارشناسان فضای سبز بر اهمیتِ حفاظت از فضای سبز شهری به ویژه درختان کهنسال آگاه هستند و همه تلاش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، حفظ این سرمایه‌های ارزشمند در بهترین شرایط است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: درخت چنار تحمل گرمای بالای ۴۰ درجه را ندارد به همین دلیل با بالا رفتن دما دچار خزان زودرس می‌شود که این پدیده متأسفانه گریبانگیر درختان چنار موجود در سایر کلانشهرها نیز شده است.


عاقلی گفت: با استفاده از مشاوره اساتید دانشگاه پردیس کشاورزی تهران و گروه گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، عوامل خزان زودرس درختان چنار بررسی شده و اقدامات بالینی نظیر تقویت ریشه با استفاده از چالکود در زمستان و محلول پاشی دوره‌ای در راستای تقویت تنه و بهبود وضعیت این درختان انجام شده است.


منتشر شده در تاریخ ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =