آموزش تفکیک زباله از مبدا

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: به منظور فرهنگ سازی در رابطه با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر با مشارکت عمومی شهروندان، کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا در فرهنگسرای امام رضا (ع) شاهین ویلا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز محمد رضا خسروی با اعلام این خبر گفت: در راستای افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک زباله از مبداء، کارگاه های آموزشی با موضوع مزایای تفکیک زباله، در فرهنگسراهای سطح شهر برگزار می شود.

وی افزود: مدیریت پسماند شهری نیازمند ارتقای سطح فرهنگ عمومی و مشارکت همه شهروندان است که در این راستا، سازمان برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوعی را در طول سال اجرا می‌کند؛ همکاری با آموزش و پرورش و برگزاری دوره آموزشی برای دانش آموزان، و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در بحث تفکیک از مبدأ از جمله این اقدامات هستند.

خسروی با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی تفکیک زباله از مبدا در فرهنگسرای امام رضا شاهین ویلا تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته سه شنبه های آموزشی در تقویم سازمان جهت حضور در مدارس، فرهنگسراها، مهدکودک و مساجد و مراکز فرهنگی محلات در سطح شهر ثبت شده که  با همراهی مردم، بهتر می‌توانیم طرح تفکیک از مبدا را در این حوزه اجرایی کنیم که قطعا با اطلاع‌رسانی و فراگیر شدن مباحث و موضوعات مختلف می‌توان در این زمینه حرکت موثری را به سرانجام رساند.

وی ضمن بیان این نکته که کودکان با پذیرش مسوولیت بهترین سفیران آموزش در خانواده ها هستند، تاکید کرد: کارشناسان حوزه آموزش سازمان پسماند آمادگی دارند تا کودکان و نوجوانان را آموزش داده و به عنوان همیار آموزش آنان را با مسایل زیست محیطی آشنا نمایند.

در این کارگاه یک روزه که در فرهنگسرای امام رضا شاهین ویلا خیابان قلم برگزار شد ساکنین و کودکان این محله با موضوعات کاهش تولید زباله، بازیافت و مراحل بازیافت، عدم رها سازی زباله در معابر و خیابان ها با هدف داشتن یک محله خوب و با نشاط آشنا شدند.

منتشر شده در تاریخ ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =