راه اندازی سامانه ثبت تخلف دوربین های ترافیکی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: سامانه‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات راهنمایی رانندگی در کرج رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، فرزین فرشاد در آیین رونمایی از سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف شهر کرج که پیش از ظهر امروز، با حضور سردار محمدیان فرمانده نیروی انتظامی استان البرز، جواد چپردار رئیس شورای شهر کرج و مصطفی سعیدی سیرائی شهردار کرج برگزار شد، اظهار کرد: سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف شهر به‌منظور کاهش ترافیکی و افزایش امنیت جان شهروندان در سطح شهر کرج نصب‌شده است.

وی بابیان اینکه در این آیین از چهار خودرو سیار ثبت تخلف رونمایی می‌شود، افزود: همچنین پنج دستگاه دوربین نظارتی سطح شهر و چهار دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت غیرمجاز نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج از راه‌اندازی آزمایشی یک دستگاه دوربین عبور از چراغ‌قرمز در تقاطع هفت‌تیر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶۵ عدد دوربین نظارتی ثبت تخلف در سطح معابر وجود دارد که خروجی آن در دسترس پلیس راهور و ناجا قرارگرفته است.

در ادامه این مراسم؛ محمد حاجی جعفری مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج بابیان اینکه استفاده از سیستم‌های هوشمند ترافیکی می‌تواند در حفظ سلامت امنیت و سلامت شهروندان نقش مهمی داشته باشد، افزود: طی سال گذشته یک‌میلیون ثبت تخلف معاینه فنی و ۵۸ هزار ثبت تخلف سرعت غیرمجاز توسط این سامانه‌ای به ثبت رسیده است.

و ی با اشاره به نصب سامانه هوشمند در زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی (مهرویلا) گفت: قبل از نصب این سامانه بیش از ۸۵ تصادفات خسارتی و دو تصادف جرحی در شش‌ماهه اول سال در این زیرگذر صورت گرفته که با نصب این سامانه توانسته‌ایم تصادفات جرحی را به صفر و تصادفات خسارتی را ۶۰ درصد کاهش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =