-رئیس شوراجواد چپردار

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه فتح خرمشهر حماسه ایستادگی رزمندگان و تبلور ایثار شهداء بود، گفت: فتح خرمشهر ضمانتی بود بر ادامه حیات این کشور، سربلندی مردم و تضمینی بر نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود که همواره مورد تأکید امام و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بوده است.

جواد چپردار در گفتگو با خبرنگار کرج امروز، سوم خردادماه را روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی و یادآور شکوه و عظمت حماسه هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی و پایداری ملت ایران عنوان و اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ یکی از مهم‌ترین وقایع مهم سیاسی و نظامی در تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی است چراکه با کمترین تجهیزات دفاعی این امر مهم تحقق یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه حماسه سوم خرداد، فرصت مناسبی برای روشنگری و بازخوانی ابعاد مختلف اهمیت فتح خرمشهر است، افزود: این رخداد بزرگ، فراتر از یک حادثه تاریخی، منشاء تحولات شگرف در روند جنگ تحمیلی و معادلات میدانی آن شد و خرمشهر را ورای یک شهر، تاریخ مجسم مقاومت ملت و نماد پایداری و جاودانگی انقلاب اسلامی قرارداد تا بازگویی نام و نشان آن روح جهاد و سلحشوری را برای همیشه در جامعه ایرانی زنده نگاه دارد.

چپردار بیان کرد: امروز ملت بصیر ایران به‌خوبی آگاه است که تنها راه برون‌رفت از موانع دشمن، اتکا به لطف الهی، اتحاد، خودباوری و پیروی از منویات داهیانه امام زمان خویش است.

وی از مدیران مجموعه مدیریت شهری، مسئولین ادارات و نهادها خواست تا بااحساس مسئولیت در مسیر ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت با حفظ گرامیداشت این ایام، یاد و خاطره شهداء و ایثارگران، زمینه درک و تحلیل این واقعه مهم را برای نسل پرشور و جوان ایران اسلامی فراهم کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =