مریم قهرمانی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: مطالبه جدی شورای شهر کرج حذف پیمانکاران به ویژه پیمانکاران خدمات شهر شهرداری این کلانشهر است که به تعهدات قراردادی با شهرداری توجه نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ مریم قهرمانی صارم در جلسه بررسی بودجه جاری پیشنهادی سال ۱۴۰۲ ضمن انتقاد از عملکرد پیمانکاران شهرداری اظهارداشت: اخیراً در برخی مناطق شهرداری شاهد قطع بیمه کارگران خدمات شهر توسط پیمانکاران بودیم که این تخلف بزرگی از سوی مجریان ذی ربط است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه کارگران، قربانی سودخواهی و منفعت طلبی هرچه بیشتر پیمانکاران می‌شوند، افزود: کارگران حجمی شامل پاکبان‌ها و فضای سبز می‌باشند و به اندازه سایر کارگران فعالیت می‌کنند اما به دلیل منفعت طلبی و سودخواهی پیمانکاران حق و حقوقشان پایمال می‌شود.

قهرمانی صارم با اشاره به اینکه عمده مشکلات این دسته از کارگران در حوزه پرداخت دستمزد و حق بیمه از سوی کارفرما است، اذعان کرد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی ردیف واگذاری خدمات شهر در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری، درخواست اعضای شورای شهر اجرای بیمه و بیمه تکمیلی کارگران توسط پیمانکاران خدمات شهر است.

وی به طرح ساماندهی کارکنان دولت، و حذف پیمانکار نیروی انسانی اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح که شرکت‌های پیمانکاری را نشانه گرفته و اگر تصویب شود کارگران شاغل در نهادهای دولتی، نیمه‌دولتی، خصوصی و عمومی تبدیل وضعیت می‌شوند، گفت: با حذف شرکت‌های پیمانکاری کارگران این بخش‌ها بدون واسطه با کارفرمای اصلی قرارداد می‌بندند وامید است هر چه سریعتر این مهم اتفاق بیفتد و دست واسطه بین شهرداری و کارگر کوتاه شود.

منتشر شده در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =