کارخانه کمپوست

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از فعالیت دوباره کارخانه تولید کمپوست در مرکز دفن زباله کرج خبر داد.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به فعالیت دوباره کارخانه کمپوست اظهار کرد: این مرکز به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: با راه‌اندازی این کارخانه، به زودی روند بازیافت و جلوگیری از دفع غیر بهداشتی پسماند در آن از سر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند بیان داشت:  بیش از ۷۰۰تن زباله روزانه در کلانشهر کرج، شهرداری را مجاب به تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی کارخانه کمپوست کرده است.

خسروی با تأکید بر اینکه در بحث مدیریت پسماند چند اولویت مهم مدنظر است، بیان کرد: اجتناب از تولید زباله و کاهش حداکثری تولید زباله در کنار تفکیک زباله از مبدا از موارد مورد توجه در این زمینه است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند گفت: پسماندهای شهری اگر بصورت صحیح از مبدا تفکیک شوند می‌توان به عنوان یک فرصت برای اشتغال و بهره‌برداری استفاده کرد.

این مسئول در ادامه بر ضرورت ایجاد کارخانجات کمپوست در سطح استان تأکید کرد و یادآورشد: این گونه کارخانجات گامی مهم در جهت بازیافت زباله به عنوان طلای کثیف و بهره‌برداری از آن در چرخه اقتصادی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست استان است.

خسروی در پایان اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، با استفاده از ماشین‌های تولیدکننده کود کمپوست (آلی) می‌توان تمامی پسماندهای غذایی و تَر را به کودی مرغوب و با کیفیت تبدیل کرد و اجرای این طرح، با نهادینه کردن فرهنگ بازیافت زباله، تعدیل تولید زباله و اصلاح الگوی مصرف موجب صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش سالیانه هزینه‌های تنظیف، حمل و نقل و دفن زباله برای مدیریت شهری است.


منتشر شده در تاریخ ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =