معاون استاندار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: تقویت نهاد شورا که نشئت گرفته از بطن مردم و بیانگر مردم سالاری و حضور مردم در تصمیم گیری های آینده شهرستان دارد باید توسط نهاد ها مورد توجه قرار گیرد و با توجه به این موضوع همه نهادها و ادارات همکاری های لازم را با آن انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، علی درویش پور با حضور در صد و نود و دومین جلسه رسمی شورای شهر کرج از خدمات ارزنده شورا و شهرداری کرج تقدیر کرد و اظهارداشت: امروز نهاد شورا توانسته است به بهترین وجه در نظام اداری و دموکراسی کشور خود را نشان دهد و مردم نیز همواره با اعتماد به این نهاد سعی دارند در راستای رفع مطالباتشان اقدام نمایند.  

معاون استاندار ضمن تأکید بر نقش و جایگاه فعلی شوراها در راستای رفع مشکلات شهر و روستا افزود: مجموعه استانداری همواره در حال رصد تلاش ها و اقدامات شوراها است و از این عزیزان می خواهیم تا نسبت به رفع مطالبات مردم و بیان گزارش به  استانداری اقدامات لازم را انجام دهند.

درویش پور با اشاره به رفع مطالبات مردم در حوزه های مختلف توسط شوراها و مدیریت شهری افزود: امیدواریم امسال، سال جهش اقدامات شورای شهر کرج باشد و مردم نتایج زحمات سال های گذشته را درک کنند.

 

افزایش اعتبارات ملی شهرستان کرج در سال 99

این مسئول از افزایش اعتبارات ملی شهرستان کرج خبر داد و یادآور شد: تخصیص اعتبارات باید در راستای اثربخشی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان باشد تا رضایتمندی شهروندان را به ارمغان درویش پور عنوان بیاورد.

درویش پور با بیان اینکه تلاش ها بر جذب منابع ملی برای تکمیل آزاد راه شمالی کرج معطوف شده است، گفت: این مسیر از طریق کنارگذر، آزادراه شهید همت را به آزادراه تهران - کرج - قزوین متصل می کند، بنابراین  انتفاع اصلی این پروژه برای مردم کرج است که در واقع ریه بزرگ تنفسی شهر کرج تلقی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به موقعیت خاص استان البرز که شاهراه مواصلاتی بیش از ۱۴ استان کشور است،یادآور شد: روزانه بیش ۴۰۰ هزار نفر از کرج به تهران در حال رفت و آمد هستند همچنین بیش از یک میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین در استان و هم جواری با استان‌های تهران، قم، مازندران، گیلان و تنوع قومیت‌ها باعث شده از جای جای ایران به استان ما سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کاهش معضل ترافیک محدوده اتوبان و ساماندهی حاشیه اتوبان باید اولویت اول مدیریت شهری شود.
 

شهروندان هشدارها را جدی بگیرند

درویش پور روند مقابله با کرونا در البرز را تحت کنترل دانست و افزود: با بسیج امکانات و برنامه‌ریزی انجام شده با اقدامات پیشگیرانه و محافظتی که در استان صورت گرفت خوشبختانه روند بیماری در استان تحت کنترل است اما هشدارها نسبت به این ویروس جدی است و تمام مجموعه دولت برای رفع این چالش در تلاش هستند.

این مسئول عنوان کرد: به دستور استاندار البرز و با توجه به حساسیت موضوع در قبال سلامت شهروندان ستاد مقابله با کرونا در استان شکل گرفته است به لحظه کم و کیف اجرایی شدن مصوبات را پایش و بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: در استان البرز ۳۵۰ مرکز جامع سلامت آماده ارائه خدمات هستند و۴۳۰ قرارگاه محله محور نیز شکل گرفته است و ۶۳۰ تخت نقاهتگاهی تجهیز و آماده سازی شده است و هزار و ۲۰۰ تخت دیگر در مرحله آماده سازی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به اینکه تراکم جمعیت استان البرز ۱۱ برابر از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۱.۵ میلیون مترمربع از معابر سطح شهرهای استان به صورت شبانه روزی ضدعفونی شده است.

درویش پور با اشاره به کمک ۱۱ میلیاردی شهرداری استان به دانشگاه علوم پزشکی، گفت: ۵ میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری کرج اختصاص یافته است.

وی افزود: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در تمامی شهرهای استان با کمک شهرداری ها در حال انجام است و توزیع اقلام با کیفیت بهتر با محوریت نیروهای مسلح به ویژه سپاه از دیگر اقدامات پیشگیرانه در استان است.

درویش پور گفت: رسانه‌ها نقش مهم و ویژه ای در خط مقدم و قطع زنجیره ویروس کرونا دارند خبرگزاری‌ها، صدا و سیمای مرکز استان و گروه‌هایی که در فضای مجازی فعالیت دارند همه این روزها باید روی محور آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی حرکت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =