منصور وحیدی- نائب رییس شورای اسلامی شهر کرج

برای حفظ و نگهداری از بوستان های شهر ایجاد یک فرهنگ واحد گردشگری و فرهنگی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، منصور وحیدی در بیستمین کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای شهر با اشاره به  ایجاد محور فرهنگی و گردشگری در بوستان های مناطق برخوردار و کم برخوردار شهر اظهار داشت: اجرای این طرح با طراحی کاربری‌ها و فضاسازی متناسب با اهداف فرهنگی و گردشگری توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر و استفاده از ظرفیت ‌های موجود با هدف بهره‌مندی حداکثری شهروندان تحقق می یابد.

این مسئول در شورای شهر کرج افزود: با گسترش شهرو به تبع آن گسترش زندگی آپارتمانی ارزش پارک ها و فضاهای سبز برای شهر به ویژه در مناطق کم برخوردار دوچندان شده است در این راستا سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری بایستی در تامین امنیت، روشنایی و فرهنگ استفاده از بوستان ها برنامه ریزی و فرهنگ سازی کند.

وحیدی تصریح کرد: برای داشتن فضای سبز مطلوب و نیز توسعه آن نیازمند بسیج همگانی هستیم چرا که کاهش فضای سبز شهری به طور مستقیم و غیر مستقیم می تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت روحی و جسمی آحاد مردم داشته باشد و همچنین می دانیم که فضای سبز بطور چهار فصل نیاز به صرف هزینه و مراقبت مستمر دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج در بخش دیگری تاکید کرد: یکی از مشکلات عدیده ای که وجود دارد مماشات با پیمانکاران حفظ و نگهداری با بوستان ها است که برخورد جدی با کارفرما و پیمانکار صورت نمی گیرد.

وی یادآور شد: در این راستا از سازمان سیما و منظر درخواست داریم تا گزارش جامع از لیست تمام پارک های سطح مناطق دهگانه جمع آوری و به کمیسیون خدمات شهر ارائه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =