رحیم خستو- رییس کمیسیون هنر وارتباطات وسخنگوی شورا

طرح لایحه سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج در دویست و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نقطه نظرات مختلفی را به همراه داشت و نمایندگان مردم به تشریح نقاط ضعف و قوت ورود به بازار سرمایه با استفاده از منابع مالی شهر پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، غدیر مهدوی رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورا در موافقت با لایحه گفت: شهرداری یک نهاد خدماتی و رفاهی و از منظر دیگر یک نهاد مالی است، هنگامی که از استعدادهای درآمدزایی برای کسب درآمدهای کلان سخن گفته می شود، باید ریل گذاری لازم را نیز انجام داد. خریداری سهام شرکت ها و اوراق در بورس یکی از راهکارهاست که با سبد گردانی قوی می توان سودآوری قابل توجهی داشت.

سخنگو و نایب رئیس شورای شهر کرج نیز در مخالفت با لایحه مذکور گفت: مبلغ فوق (50 میلیارد تومان) در بودجه نیامده است و امکان اختصاص نقدینگی وجود ندارد و با توجه به تعهدات شهرداری و پروژه ها بهتر است پروژه های عمرانی را تکمیل نماید که خود بهترین سرمایه گذاری است.

رحیم خستو ادامه داد: بورس طی یک سال اخیر به اوج افزایش قیمت رسیده است که محصول سیاست های دولت در شرایط خاص کشور و جمع کردن نقدینگی از دست مردم بود که هرچند سیاست قابل قبولی است ولی نهادهای عمومی نباید وارد آن شوند و خرید سهام در این وضعیت ریسک بالایی دارد. اگر شهرداری املاک خود را حفظ و کاربری مناسب تعریف نماید آینده خود را بدون ریسک تضمین می کند.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج اظهار کرد: حضور موثر در بازار سرمایه و بوس نیاز به کارگزاران و مدیران و سیستمی دارد که در لحظه قادر به تصمیم گیری باشند؛ با توجه به سیستم بروکراتیک و فقدان نیروهای حرفه ای در این زمینه قطعا چیزی جز از دست دادن منابع شهرداری را ندارد.

یادآور می شود لایحه با اکثریت آراء به تصویب شورای اسلامی شهر کرج رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =