مدیریت ترافیک

در سرتاسر جهان، شهرها به طور فزاینده‌ای به دنبال چگونگی استفاده از فناوری برای کاهش تراکم ترافیک و به نوبه خود، کمک به نجات جان افراد، کاهش انتشار CO۲ و افزایش کیفیت زندگی ساکنان و بازدیدکنندگان هستند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، هنگامی که شهرهای سراسر جهان به روش‌هایی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان و بازدیدکنندگان توجه می‌کنند، مدیریت ترافیک اغلب در صدر فهرست نگرانی‌های اصلی قرار می‌گیرد. این به این دلیل است که ازدحام ترافیک به طرق مختلف بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد، از آلودگی گرفته تا زمان رفت و آمد از دست رفته و تصادفات اتومبیل تا تأخیرهای پرهزینه در پاسخ اضطراری ناشی از شلوغی جاده‌ها. سازمان‌های مجری قانون نیز تلفات انسانی در تصادفات رانندگی و تلفات جانی را مهم‌ترین عامل نگرانی‌شان اعلام کرده‌اند.

ترافیک همچنین بر پیاده‌روی شهر تأثیر می‌گذارد و مصرف سوخت و انتشار مضر CO۲ را افزایش می‌دهد. در سرتاسر جهان، شهرها به طور فزاینده ای به دنبال چگونگی استفاده از فناوری برای کاهش تراکم ترافیک و به نوبه خود، کمک به نجات جان افراد، کاهش انتشار CO۲ و افزایش کیفیت زندگی ساکنان و بازدیدکنندگان هستند. پیشرفت‌های اخیر در فناوری هوش مصنوعی (AI) پیاده‌سازی و استفاده از این «راه‌حل‌های شهر هوشمند» را ساده‌تر کرده است.

سیستم‌های مدیریت ترافیک هوشمند موبایل و تلفن ثابت به شهرها و سازمان‌های مجری قانون کمک می‌کنند تا مدیریت ترافیک و پارکینگ را در سراسر جهان بهبود بخشند. سیستم‌های مدیریت ترافیک هوشمند، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها را در سطح شهر تضمین می‌کنند، در حالی که در صورت نیاز به اقدام فوری و اقدامات احتیاطی هشدار می‌دهند. استفاده از فناوری حسگر ویدئویی تقویت‌شده با هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیکی و رفتارهای رانندگی، داده‌های مورد نیاز برای کاهش تصادفات رانندگی، به حداقل رساندن تراکم ترافیک و بهبود حمل و نقل در سطح شهر را به مجریان قانون و مقامات می‌دهد.

طبق گفته وزارت حمل و نقل ایالات متحده، تنگی جاده‌ها باعث ۴۰ درصد ازدحام ترافیکی و ۲۵ درصد از تصادفات رانندگی در ایالات متحده می‌شود، رانندگی با سرعت بیش از حد مجاز و حوادث ترافیکی هر دو عامل اصلی تراکم ترافیک هستند. با راه‌حل‌های اجرای هوشمند ترافیک، شهرها می‌توانند تعداد تصادفات مرگبار خودرو را کاهش دهند. شهرها می‌توانند داده‌های مربوط به ترافیک را از وسایل نقلیه، چراغ‌های راهنمایی و حس‌گرهای کنار جاده جمع‌آوری کنند و این داده‌ها را برای شناسایی خطرات ترافیکی مؤثر بر جاده‌ها تحلیل کنند. بر اساس گزارش مجله بین‌المللی شبکه‌های حسگر توزیع شده، کاهش این خطرات به بهبود جریان ترافیک و کاهش نرخ تصادفات کمک می‌کند.

اثرات زیست محیطی تراکم ترافیک بر ساکنان شهرها در سراسر جهان نیز تأثیر می‌گذارد و توجه فوری برای کاهش انتشار کربن از طریق بهبود جریان ترافیک لازم است. شهرهایی مانند پاریس در حال طراحی مجدد جریان ترافیک در اطراف مکان‌های نمادین برای کاهش انتشار کربن هستند. فناوری مدیریت ترافیک مبتنی بر هوش مصنوعی مانند مدیریت هوشمند تقاطع‌ها، اجرای چراغ قرمز و تجزیه و تحلیل رفتارهای راننده در حال حاضر شرایط رانندگی را در شهرهای سراسر جهان بهبود می‌بخشد.

ابزارهای مدیریت ترافیک موبایل مبتنی بر هوش مصنوعی خدمات زیر را ارائه می دهد:

-              اجرای هوشمند ترافیک

-              تشخیص خودکار نقض خودکار به عنوان یک عامل بازدارنده

-              زمان واقعی حل مشکل از طریق خوراک مدیریت ترافیک زنده

-              تجزیه و تحلیل رفتارهای رانندگان در ترافیک

-              تشخیص پلاک

-              تشخیص راه اشتباه

-              تشخیص سرعت پایین

-              تشخیص عابر پیاده

-              تشخیص وسیله نقلیه متوقف شده

-              تشخیص عقب نشینی

-              تشخیص سرعت

-              اجرای چراغ قرمز

-              تشخیص تخلف از خط اتوبوس/کامیون

-              تشخیص تخلف از خط با نوع خودرو

-              مدیریت تقاطع هوشمند

              *محسن راعی

              *مشاور آینده پژوهی و مترجم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =