شهردار

شهردار کرج با حضور یک ساعته در برنامه زنده رادیویی« البرز من سلام» گفت: ۱۴۰۱ با حمایتی که اعضای شورای شهر دارند، سالِ تکمیل پروژه های عمرانی است و همین طور پیگیری وصول مطالبات کلان نیز در دست اقدام خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی صبح امروز (۳۱ فروردین) با حضور در برنامه رادیویی "البرز من سلام" با اشاره به گلایه شهروندان از عملی نشدن وعده مسئولین در خصوص بهره برداری از پروژه قطار شهری اظهار کرد: هر چند کرج دومین کلانشهری بود که بعد از تهران مجوز راه اندازی قطار شهری را دریافت کرد ولی به دلایلی از باقی کلانشهرها مثل مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز عقب ماند.

وی ضمن قدردانی از تلاش دوره‌های قبلی مدیریت شهری برای بهره برداری از مترو گفت: تکمیل خط دوی قطار شهری کرج باید از ایستگاه شهید سلطانی آغاز می‌شد ولی این اتفاق نیفتاده و سیاست‌گذاری به نحوی بوده که تکمیل این خط ازF تا K (چهارراه طالقانی به سمت ۴۵ متری گلشهر) انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: دوستان در شورای قبلی مدعی بودند که می‌توانستند این ایستگاه را سه روزه افتتاح کنند ولی شهروندان باید بدانند که مفهوم افتتاح یک پروژه با بهره برداری از آن تفاوت زیادی دارد.

تامین منابع مالی مهمترین مشکل قطار شهری است

وی با بیان اینکه تامین منابع مالی مهمترین مشکل قطار شهری کرج است، افزود: باید بپذیریم شهرداری با درآمدهایی که دارد به تنهایی از عهده تکمیل این پروژه بر نمی‌آید و در این خصوص به کمک دولت احتیاج دارد.

شهردار کرج با تاکید بر اینکه طی چند سال گذشته انتشار اوراق مشارکت کمک زیادی به تکمیل این پروژه داشته، گفت: تاکنون ۴۸۰ میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت به قطار شهری اختصاص یافته که شهرداری برای جذب آن حداقل باید ۴۰ میلیارد تومان هزینه می‌کرد و مدیریت شهری در دوره جدید حتی یک ریال برای این کار اعتبار نداشت و در تامین هزینه‌های جاری خود مثل پرداخت حقوق هم با مشکل مواجه بود.

به گفته سعیدی، علی رغم همه مشکلات، سال گذشته شهرداری برای این پروژه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده که ۲۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی آن هم با ارائه صورت وضعیت پیمانکار پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه براین، ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۰ برای قطار شهری اختصاص یافته که امیدواریم در نیمه اول امسال برای تسریع در تکمیل قطار شهری کرج جذب شود.

شهردار مرکز البرز در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: با توجه به اینکه حدود ۹۸ درصد ایستگاهF تا K تکمیل شده، تمرکز خود را بر روی تست گرم و سرد و بهره برداری از این ایستگاه‌ها معطوف می‌کنیم ولی بعد از آن تمام توان خود را برای راه اندازی ایستگاه میدان شهید سلطانی به بعد می گذاریم.

مطالبات شهرداری از ابر بدهکاران دریافت می‌شود

شهردار کرج در ادامه با اشاره به تلاش شهرداری برای جذب مطالبات خود از بدهکاران به ویژه ابربدهکاران گفت: یکی از این موارد مربوط به پروژه البرز مال در خیابان شهید بهشتی است که ۳۲۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارد.

وی تاکید کرد: دریافت این بدهی که از سال‌ها پیش راکد مانده بود، در این دوره از مدیریت شهری به نتیجه رسیده و در شرایطی قرار داریم که بدهکار به زودی بخشی از بدهی خود را پرداخت می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بخش از دستاوردهای سفر رئیس جمهور برای مدیریت شهری کرج اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات مهم پروژه قطار شهری در ۱۸ سال گذشته، موضوع دپوی تجهیزات این پروژه است که با سفر رئیس جمهور بنا شده ۲۵ هکتار از اراضی جنوبی دانشگاه خوارزمی که رقمی معادن ۱۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود، به بحث دپوی این پروژه اختصاص داده شود.

وی سعیدی ادامه داد: با اختصاص این زمین، تکمیل پروژه قطار شهری حداقل دو سال تسریع می‌شود.

دستاوردهای سفر رئیس جمهور برای مدیریت شهری 

شهردار کرج تاکید کرد: در سفر اخیر رییس جمهور به البرز، بحث اوراق مشارکت پروژه قطار شهری هم مطرح شد و قرار شد کرج در این بحث به صورت ویژه در نظر گرفته شود تا شاهد بهره برداری از خط دوی قطار شهری باشیم، در این سفر قول‌هایی هم برای تغییر در وضعیت ناوگان قطار شهری کرج هم داده شد که با پیگیری امیدواریم هرچه سریع‌تر محقق شود.

تسریع در تکمیل پروژه قطار شهری

به گفته سعیدی، پیگیری پروژه‌های نیمه تمام، مهمترین اولویت این دوره از مدیریت شهری است که در این خصوص تلاش داریم ظرف یک سال آینده پروژه بزرگراه شمالی به بهره برداری برسد و خوشبختانه طی چند ماه اخیر بخش زیادی از مشکل تملکات این پروژه صورت گرفته تا هرچه سریع تر این بزرگراه تکمیل شود.

شهردار کرج گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، احداث پل در مسیر این بزرگراه اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود و در حال حاضر منتظر ورود قطعات فولادی و کابل‌های آن هستیم.

وی تاکید کرد: با حمایت استاندار بنا شده بخشی از زمین‌های اطراف این بزرگراه تغییر کاربردی داده شود که با این کار حدود ۲ هزار میلیارد تومان آورده برای مدیریت شهری خواهد داشت.در سفر رئیس جمهور بنا شد دولت ۵۰ درصد از اعتبار باقی مانده برای تکمیل این پروژه که حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود را تقبل کند و موافقت‌های اولیه آن صورت گرفته است.

شهردار مرکز البرز ابراز کرد: طی چند ماه گذشته فاز اول کنارگذر مهر شهر به طول ۱.۵ کیلومتر به بهره برداری رسید که در تلاش هستیم  فاز دوم آن را هم در ۲۱ خرداد ماه به بهره برداری برسانیم.

زیرگذر ماهان قبل از سوم خرداد به بهره برداری می رسد

به گفته شهردار کرج زیرگذر ماهان هم قبل از سوم خرداد به بهره برداری می رسد.

سعیدی توضیح داد: شهرداری در نظر دارد در پارک‌ها شرایطی ایجاد کند که خانواده بتوانند در کنار لذت بردن از فضای زیبا، ورزش کنند که نمونه آن اختصاص زمین ورزشی در کنار پارک دانایی است که بنا شده این اقدام در پارک‌های تمام مناطق صورت بگیرد.

شهردار کرج اضافه کرد: برای ترویج ورزش همگانی تکمیل سوله‌های ورزشی هم در دستور کار شهرداری است که دو مورد از این سوله‌ها تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد.

فرایند تبدیل وضعیت ایثارگران در حال انجام است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آخرین وضعیت تبدیل وضعیت ایثارگران هم اشاره کرد و گفت: تا کنون ۸۰۰ نفر از ایثارگران شرایط تبدیل قرارداد را احراز کرده اند که بیش از ۲۰۰ نفر از آنها در مراحل نهایی انعقاد قرارداد هستند.

سعیدی ابراز کرد: ۳۶۸ نفر از نیروهای شرکتی هم در قالب آزمون سال گذشته روند تبدیل وضعیت را طی خواهند کرد و مجوزهای لازم در این خصوص صادر شده است.

وی با اشاره به تاکید شورای شهر بر عدم جذب نیروهای جدید افزود: خوشبختانه تاکنون این اتفاق نیفتاده و حتی یک نیرو هم معرفی نشده است. در تلاشیم شرایط بازخریدی و بازنشستگی پیش از موعد را برای همکاران فراهم کنیم تا خانواده بزرگ شهرداری کوچکتر شود تا بودجه‌های عمرانی افزایش یابد.

نیروهای کم کار در شهرداری جایی ندارند

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهر به دنبال سنت شکنی در برخی حوزه ها هستیم، گفت: از گذشته مرسوم بوده که مدیری که جابجا می‌شود کار چندانی برایش تعریف نمی‌شود ولی در این دوره این سنت شکسته شده و این اقدام از حوزه شهردار شده است. برخورد با نیروهای کم کار تبعاتی دارد ولی ما پای آن ایستاده‌ایم.

وی در پاسخ به وضعیت خودروهای شهرداری که در فضاهای مختلف به کار گرفته شده بودند، توضیح داد: همه این خودروها برگردانده شده و در حال حاضر در حوزه مدیریت شهری بکار گرفته شده‌اند.

شهردار کرج در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره وضعیت جذب بودجه سال قبل گفت: از چهار هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان بودجه سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بود، سال گذشته جذب بودجه شهرداری بدون اوراق سه هزار و ۲۵۰ میلیارد در حوزه نقد و تهاتر بوده که  افزایش زیادی داشته است.

سعیدی ادامه داد: از اواخر شهریور سال گذشته، هر ماه افزایش درآمد داشتیم به طوریکه که فقط در اسفندماه شاهد افزایش ۲۲۸ درصدی درآمد شهرداری بودیم.

وی با تاکید بر تمرکز شهرداری برای افزایش درآمد پایدار افزود:  با افزایش درآمد پایدار لایحه ای برای ساخت مسکن انبوه ارسال شده که ۱۷ زمین هم برای این کار مشخص شده است.

تهیه و تنظیم: المیرا دادمهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =