سیما منظر

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مدیران فضای سبز به ابعاد مختلف بحران کم آبی تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و مشکل تبخیر آب در ساعات گرم روز، لازم است تا اداره نظارت بر حفظ و نگهداری فضای سبز مناطق نسبت به ایجاد شیفت شبانه و کاهش آبیاری در طول روز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا عاقلی در سومین جلسه برنامه‌ریزی که با حضور معاونین، مسئولین و ناظرین فضای سبز مناطق ۱۰ گانه و با موضوع امور مرتبط با فضای سبز خصوصاً مدیریت بهینه آبیاری عرصه‌های سبز شهری برگزار شد گفت: با توجه به محدود بودن منابع آبی خصوصاً در فصل تابستان، نیاز به برنامه‌ریزی کارآمد و مؤثر در مدیریت منابع آب بیش از پیش احساس می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه با وجود بحران کم آبی نگهداری فضای سبز در اولویت قرار دارد اظهار داشت: یکی از فاکتورهای اساسی در حفاظت و توسعه فضـای سـبز شـهری، اسـتفاده بهینـه از منـابع آب در دسترس، متناسب با ویژگی‌های فضای سبز در هر منطقه است.

وی با بیان اینکه مدیریت صحیح آبیاری، رمز موفقیت داشتن فضایی سرسبز و با کیفیت برتر است، اظهار داشت: صرفه‌جویی در مصرف آب فضای سبز ضرورتی اجتناب ناپذیر برای جلوگیری از بحران آب بوده و لازم است واحد تأسیسات و امور آبیاری با اتخاذ راهکارها و اجرای تمهیدات مناسب، ساماندهی سیستم‌های آبیاری فضای سبز و تغییر الگوهای سنتی آبیاری به روش‌های نوین را تقویت نماید.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به تغییر ساعات آبیاری فضای سبز در این فصل بیان کرد: با توجه به گرمای هوا و مشکل تبخیر آب در ساعات گرم روز، لازم است تا اداره نظارت بر حفظ و نگهداری فضای سبز مناطق نسبت به ایجاد شیفت شبانه و کاهش آبیاری در طول روز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

عاقلی ضمن تأکید بر رعایت دقت عمل دستور العمل‌های مرتبط با مدیریت بهینه مصرف آب فضای سبز افزود: انجام بازدیدهای مستمر از سیستم‌های آبیاری مناطق و رفع ایرادات و مشکلات مربوط به شبکه‌های آبرسانی و آبیاری فضای سبز باید به صورت روزانه انجام گیرد.

این مسئول با اشاره به کاهش سطوح چمن کاری و توسعه سیستم آبیاری قطره‌ای در پروژه‌های جدید فضای سبز ادامه داد: بیش از یک دهه است که تغییر گونه‌های گیاهی و حرکت به سمت کاشت گونه‌های کم‌مصرف و مقاوم به کم‌آبی و بهره‌برداری از سه تصفیه خانه محلی در منطقه حصارک، مهرویلا و دولت آباد مورد توجه مدیریت شهری بوده است.

وی با بیان اینکه اقداماتی در خصوص اولویت‌بندی منابع تأمین آب فضای سبز و تفکیک آن از آب شرب شهری انجام شده افزود: رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل به تنهایی جزء اختیارات شهرداری نیست و دیگر ارگان‌ها نیز همچون وزارت نیرو و شرکت آبفا نیز در این خصوص مسئولیت دارند.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مدیران فضای سبز به ابعاد مختلف بحران کم آبی تصریح کرد: موضوع هدر رفت آب در حاشیه اتوبان و محدوده امامزاده طاهر، ایمن‌سازی چاه پارک هامون و استفاده بهینه از چاه شفق برای استفاده از آب خام در عرصه‌های فضای سبز کمربندی گلستان مهر شهر باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

راهکار حفظ و توسعه فضای سبز شهری در سایه بحران آب /تغییر ساعات آبیاری فضای سبز

راهکار حفظ و توسعه فضای سبز شهری در سایه بحران آب /تغییر ساعات آبیاری فضای سبز

راهکار حفظ و توسعه فضای سبز شهری در سایه بحران آب /تغییر ساعات آبیاری فضای سبز

منتشر شده در تاریخ ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =