سعیدی سیرایی

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: توسعه حمل و نقل عمومی موجب بالا رفتن ضریب سلامتی شهروندان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حسین سعیدی سیرایی عضو شورای اسلامی شهر کرج در بازدید از سازمان حمل‌ونقل مسافر و بار شهرداری کرج با بیان این مطلب گفت: حمل‌ونقل عمومی کارآمد و ارزان باید از اولویت‌های کاری شهرداری کرج باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اقداماتی که سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج انجام داده است، گفت: تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر از جمله اولویت‌هایی است که این سازمان در دو سال گذشته توانسته است اقدامات مؤثری را در این بخش انجام دهد.

وی ادامه داد: افزایش آلودگی هوای کرج و عدم توجه به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این شهر در سالهای گذشته سبب شده است مردم رغبت کمتری نسبت به حمل‌ونقل عمومی داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: توجه به فرهنگ شهرنشینی و اشاعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی کنار توسعه این ناوگان می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای کرج را رفع کند.

سعیدی سیرایی در ادامه با اشاره به خرید اولین اتوبوسهای برقی کشور توسط شهرداری کرج گفت: خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در راستای اجرای قانون هوای پاک از جمله مواردی است که می‌بایست توجه جدی‌تری از سوی مدیریت شهری به این موضوع شود.

وی ادامه داد: توسعه ناوگان شهری به توسعه عدالت در شهر نیز منجر خواهد شد چراکه بخش اعظمی از کسانی که از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند و به‌یقین توسعه این ناوگان به افزایش خدمت‌دهی به این بخش منجر خواهد شد.

سعیدی سیرایی گفت: شهرداری نهادی خدماتی است که می‌بایست به خدمت‌رسانی به اقشار جامعه بپردازد. به‌یقین توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر کرج منجر به حرکت شهرداری کرج در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و اقشار کم‌بضاعت جامعه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: حجم تردد خودروهای شخصی در شهر کرج به‌گونه‌ای شده است که دیگر امکان نفس کشیدن شهر وجود ندارد و می‌بایست به‌سرعت برای این معضل اصلی و اساسی شهر اقدامات جدی کرد.

توسعه حمل و نقل عمومی یعنی بالا رفتن ضریب سلامتی شهروندان

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =