طرح تفصیلی - کراپ‌شده

نایب رئیس شورای شهر کرج گفت: در حال بررسی دقیق جهت ایجاد پیاده‌راه در فضاهایی هستیم که بیشترین کاربری را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، کارگروه بررسی طرح تفصیلی آتی کرج با حضور عمار ایزدیار نایب رئیس شورای شهر کرج، سید مرتضی اعتصامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی، مسعود محمدی رئیس کمیسیون تلفیق شورا و معاونین شهرسازی، فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک برگزار شد.

عمار ایزدیار نائب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی آتی، رویکرد پیاده محوری در اولویت قرار گرفته است، اظهار کرد: نقاطی که امکان تبدیل به پیاده راه را دارند مشخص شده و در حال بررسی دقیق جهت ایجاد پیاده راه در فضاهایی هستیم که بیشترین کاربری را داشته باشند و تعداد زیادی از شهروندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

عمار ایزدیار گفت: برای اینکه روند بررسی طرح تفصیلی آتی تسریع شود باید تعداد جلسات هفتگی افزایش یابد تا هر چه سریع‌تر طرحِ آتی به شورا ارسال شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: در طرح تفصیلی قبلی کرج معابر با ظرفیت تبدیل به پیاده‌راه مشخص شده و در طرح تفصیلی آتی هم معابر جدیدی شناسایی شده است.

مسعود محمدی با بیان اینکه این دوره از مدیریت شهری کرج بر پیاده راه مداری تمرکز ویژه‌ای دارد، گفت: علی رغم تمام موانع و محدودیت‌های موجود در معابر موجود، ایجاد چند پیاده راه در برنامه‌های شورا و شهرداری قرار گرفته و این موضوع با جدیت پیگیری و قطعاً در طرح تفصیلی آتی هم دیده می‌شود.

عباس سعیدی کیا معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در این جلسه با اشاره به اینکه رویکرد پیاده‌محوری و شهرهای انسان‌محور چندسالی است که در راستای اجرای سیاست‌های کاهش آلودگی هوا و ترغیب مردم به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و به طور کل دست‌یابی به شهرهای پاک مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در طرح تفصیلی آتی، رویکرد پیاده محوری در اولویت قرار گرفته و در حال بررسی ظرفیت معابری هستیم که قابلیت تبدیل به پیاده راه را دارند.

سعیدی‌کیا ادامه داد: به واسطه برخی موانع، امکان اجرای پیاده راه در تمامی معابری که توسط مشاور پیشنهاد داده شده وجود ندارد به بنابراین تنها معابری در طرح تفصیلی آتی گنجانده می‌شوند که پس از بررسی نهایی، ظرفیت کامل تبدیل شدن به پیاده راه را دارند.


این مسئول با اشاره به محدودیت‌های مناطق کم برخوردار برای توسعه فضای سبز ابراز کرد: مشکل اصلی شهرداری برای توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار کمبود زمین و محدودیت در تملک فضای مناسب برای احداث پارک است بر این اساس فضای سبز منطقه در تلاش است با برنامه‌ریزی مدون سرانه فضای سبز در مناطق کم برخودار را افزایش دهد.


وی ادامه داد: ایجاد فضای سبز و ایجاد پارک در سطح شهر از وظایف شهرداری است و بعد از احداث نیز حفظ و نگداری از پارک نیز توسط شهرداری انجام می‌گیرد اما شهروندان نیز در این امر نقش بسیار مهمی دارند و باید به منظور زیبا نگهداشتن پارک‌ها در حفظ و نگهداری آن همکاری داشته باشند.

گفتنی است، ایجاد پیاده راه و مسیرهایِ پیاده‌مدار در برخی نقاط شهر از مهمترین موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.

شورای ششم به موضوع ایجاد پیاده‌راه در کرج نگاه جدی دارد

شورای ششم به موضوع ایجاد پیاده‌راه در کرج نگاه جدی دارد

شورای ششم به موضوع ایجاد پیاده‌راه در کرج نگاه جدی دارد

شورای ششم به موضوع ایجاد پیاده‌راه در کرج نگاه جدی دارد

شورای ششم به موضوع ایجاد پیاده‌راه در کرج نگاه جدی دارد

منتشر شده در تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =