سعیدی

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج گفت: اجرای سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور از بزرگترین دغدغه متولیان فرهنگی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی در حاشیه یکصدو بیست و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص سند نقشه مهندسی فرهنگی استان البرز اظهار داشت: سند مهندسی فرهنگی کشور در سال ۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در سال ۹۳ با اضافه شدن یک بخش به آن بار دیگر تصویب شد و توسط دو رئیس جمهور ابلاغ شد، این سند دارای ۱۳ راهبرد کلان، ۱۰۳ راهبرد ملی و ۳۰۴ برنامه در قالب اقدام ملی بوده و برای تدوین آن از ظرفیت‌های نخبگان و صاحب‌نظران کشور به بهترین شکل بهره برده شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج افزود: اجرای سند مهندسی فرهنگی کشور از بزرگترین دغدغه متولیان فرهنگی کشور ا است و این امر نیز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و در واقع ایشان معمار این سند هستند. باید بتوان تمامی اجزای این سند را به درستی در سطوح گوناگون جامعه اجرا نمود. سعیدی تصریح کرد: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در هر استان به همت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکاری متولیان و فعالان فرهنگی هر استان تهیه شده است.

وی اذعان کرد: نقشه مهندسی فرهنگی در استان‌ها به مسائل فرهنگی بومی آن منطقه جهت‌دهی می‌کند. استان البرز سند استانی خود را برخواسته از مسایل و نیازهای استان تدوین نمود و مطابق با بخش(الف) دستورالعمل آیین‌نامه تدوین برش های استانی نقشه مهندسی، مصوبه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، اولین گام و مرحله اساسی پیش از تعیین اولویت‌ها و اقدامات اولویت‌دار ملی و استانی در برش استانی نقشه، احصا و تعیین مسائل اساسی و راهبردی فرهنگی استان با بهره‌مندی از پشتوانه ی روش‌شناختی علمی است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مسائلی که بیشترین اشتراک نظر و استنادات علمی و استانی در ریشه‌ای بودن و اولویت حل آنها در شورای فرهنگ عمومی استان وجود دارد ۵ اولویت تعیین شد که مساله اول: تضعیف سبک زندگی ایرانی- اسلامی به ویژه در میان جوانان، مساله دوم: ضعف بنیان خانواده و افزایش نرخ طلاق، مساله سوم:حاشیه نشینی و ضعف کانون های هویتی، مساله چهارم: ناکارآمدی مدیریتی در جلب اعتماد عمومی و مساله پنجم:کمبود زیر ساخت های فرهنگی و گردشگری انتخاب شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =