8

مدیر منطقه ۸ شهرداری کرج، از تداوم اجرای طرح احداث و بهسازی شبکه هدایت آب‌های سطحی در سال جاری با هدف جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی خبر داد.

غلامرضا رضوانی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به احداث و ساماندهی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در معابر به ویژه در فصول بارندگی گفت: در راستای سیاست‌های شهرداری کرج برای توسعه و به روز کردن شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، احداث و بهسازی شبکه‌های اصلی و فرعی آب‌های سطحی طی سال جاری اجرایی می‌شود.


رضوانی به بهسازی انهار و نوسازی جداول و کانیو در نواحی مختلف سطح منطقه اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر اقدامات مؤثری از سال گذشته تاکنون توسط عوامل اداره فنی و عمرانی منطقه اجرایی شده است.


رضوانی اظهار کرد: در این راستا، احداث و بهسازی شبکه‌های هدایت آب‌های سطحی با هدف سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت بحران در شرایط جوی نامناسب از پروژه‌های دارای اولویت منطقه محسوب می‌شود که همزمان در دو ناحیه از سطح منطقه در محله‌های جهانشهر، بلوار بنفشه جنب خیابان استانداری و حدفاصل چهارراه نبوت تا بلوار تعاون در حال انجام است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری کرج افزود: همچنین مرمت، بهسازی، نوسازی و توسعه شبکه فرعی جمع‌آوری آب‌های سطحی مانند بهبود عملکرد و ظرفیت، اجرای روش‌های نوین و سرپوشیده‌سازی انهار و رسوب‌گیر در دستور کار است.


رضوانی در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی و رفع نواقص جداول، پل‌های فلزی، دریچه و سنگدال در معابر از دیگر اقدامات عمرانی منطقه است، گفت: برای تکمیل و ساماندهی شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در نقاط آبگیر، احداث شیب سطحی معابر، احداث نهر در محلات مختلف سطح منطقه، لابروبی انهار و کانال مدیریت روان آب‌ها در سال جاری انجام می‌شود.


وی در پایان تأکید کرد: توسعه، ایمن‌سازی و بهسازی شبکه اصلی و فرعی هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از مهمترین اقدامات زیر بنایی در مسیر افزایش تاب‌آوری شهر و توسعه پایدار به شمار می‌آید.

احداث و بهسازی شبکه هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی چ

احداث و بهسازی شبکه هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی

منتشر شده در تاریخ ۲ مرداد ماه ۱۴۰۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =