• ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
  • کد خبر: 84468
6

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج گفت: نهر انتقال آب‌های سطحی خیابان قلم به منظور جلوگیری از آب گرفتگی‌های احتمالی معابر در فصل پاییز پاکسازی و لایروبی شد.

محمد رضا آژیر گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان اینکه پاکسازی و لایروبی انهار و کانال‌های آب‌های سطحی از فعالیت‌های مداوم شهرداری است، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به پاییز، این عملیات به صورت جدی‌تر و با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری انهار و کانال‌های فرعی نیز ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: در طول اجرای این طرح تمامی انهار روباز و روبسته و کانال‌ها بطور کامل لایروبی و پاکسازی خواهد شد.

آژیر با اشاره به اینکه در سنوات گذشته آب قنات باغستان از مسیر نهر خیابان قلم عبور می‌کرده است، بیان داشت: متاسفانه شستشوی خودروها در این مسیر باعث بروز مشکلاتی می‌شد و به همین منظور منطقه اقدام به سرپوشیده کردن این نهر کرده بود.

وی ادامه داد: امروزه بدلیل کاهش بارندگی و به تبع آن با خشک شدن قنات باغستان حجم آب عبوری از این نهر بسیار ناچیز شده است که با ته نشین شدن گل و لای باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود که در همین راستا با همکاری معاون امور عمرانی و ترافیک منطقه نسبت به روباز نمودن این نهر اقدام شد.


سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج، پیشگیری از ایجاد بحران در مواقع بارندگی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: هدف اصلی مدیریت شهری جلوگیری از آبگرفتگی معابر، انباشتگی آب‌های سطحی و جلوگیری از آب ماندگاری در انهار و کانال‌ها در فصل‌های پربارش است.


این مسئول در پایان تاکید کرد: زباله‌های رها شده به خصوص نخاله‌های ساختمانی مهمترین علت آبگرفتگی در انهار روباز و سرپوشیده است که اگر شهروندان در این زمینه مشارکت لازم را با شهرداری داشته باشند شاهد آبگرفتی در معابر نخواهیم بود.

منتشر شده در تاریخ ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =